Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

"خنده دار بودن وضعیت خصوصی سازی سرخابی"؛ "کارنامه 11 ماهه خصوصی سازی"؛ " خروج سرخابی از دستور کار هیات واگذاری" و "کلید خوردن تغییرات مدیریتی در خصوصی سازی" مهمترین عنوان های خبری حوزه خصوصی سازی در دومین هفته اسفند هستند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهمترین خبرهای حوزه خصوصی سازی در هفته گذشته بدین شرح است:

انتقاد از خصوصی‌سازی با شبه دولتی‌ها

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از انحراف صورت گرفته از سیاست‌های کلی اصلاح اصل 44 و تقویت بخش خصوصی گفت: برخی در دولت قبل به جای اجرای صحیح این اصل و سپردن امور به مردم، به نهادهای شبه‌دولتی دادند که عدم پاسخگویی و عدم توجه به نظارت در ذات آنهاست.

ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز به فرابورس می‌آید

بلوک 100 درصدی شرکت ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز شامل 112 میلیون و500 هزار سهم به ارزش پایه هر سهم 3376 ریال به صورت یکجا در بازار سوم فرابورس عرضه خواهد شد.

این بلوک با شرایط نقد یا نقد و اقساط به صورت 15 درصد نقد و بقیه اقساط 6 ساله با نرخ 15 درصد در روز 26 اسفند واگذار می شود.

قطعیت معامله پتروشیمی سلمان فارسی در فرابورس

در هفته گذشته معامله 160 میلیون سهم شرکت پتروشیمی سلمان فارسی که 13 بهمن‌ماه توسط سازمان خصوصی‌سازی در بازار سوم فرابورس به قیمت هر سهم 1906 ریال به فروش رفته بود، قطعی شد.

وضعیت خصوصی سازی سرخابی‌ها خنده دار است

همچنین بازیکن پیشین پرسپولیس راه آهن گفت: خصوصی سازی یعنی پولی که خرج می شود باید برگشتی داشته باشد.

فرزاد آشوبی افزود: نمی‌توان نتیجه را پیش بینی کرد وضعیتی که پیش آمده خنده دار است خصوصی سازی یعنی بتوان در آمد زایی کرد و پولی که خرج می شود برگشتی داشته باشد، در این دو تیم چنین نخواهد شد پس اعتقادی به همچین کاری ندارم.

خصوصی‌سازی شود، افرادی برای پرسپولیس جان می‌دهند

خبر دیگر این که علی پروین، مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس گفت: اکنون که دولت مصمم به خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال است و جدی هم به نظر می‌رسند، امیدواریم این اتفاق هر چه زودتر روی دهد چون در شرایط فعلی کسی حاضر به کمک نیست اما وقتی خصوصی‌سازی اتفاق بیفتد افرادی هستند که برای پرسپولیس جان بدهند.

این بار به خصوصی‌سازی پرسپولیس امیدوارم

همچنین مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: صحبت‌هایی خوبی درباره خصوصی‌سازی باشگاه پرسپولیس و استقلال انجام دادیم و این بار به واگذاری این 2 باشگاه امیدوارم.

علی پروین پس از جلسه رسیدگی به وضعیت خصوصی‌سازی 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال عنوان کرد: جلسه خوبی برگزار کردیم. در این نشست همه به دنبال خصوصی‌سازی بودند و امیدواریم این بار این اتفاق بیافتد و پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار شوند.

خصوصی‌سازی سرخابی‌ها کار یک نفر نیست

در هفته گذشته پیشکسوت فوتبال گفت: برای خصوصی سازی دو تیم پرسپولیس، استقلال باید یک گروه کارشناس این کار را در دست بگیرند.

پایان رأفت در مورد خصوصی‌سازی دو تیم بزرگ پایتخت اظهار کرد: زمانی اتفاقاتی رخ می‌دهد که باید کارهایی انجام دهیم اما روش انجام دادن آن را بلد نیستیم.

با خصوصی‌سازی سرخابی‌ها مالکان پول هنگفتی بدست می‌آورند

خبر دیگر این که بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: دولت نمی‌گذارد 2 تیم پرسپولیس، استقلال خصوصی شوند زیرا این 2 تیم از طرفداران بی‌شماری برخوردار است و با خصوصی‌شدن، مالکان پول هنگفتی بدست می‌آورند.

محمد نصرتی در مورد خصوصی‌سازی سرخابی‌ها اظهار داشت: خصوصی‌سازی پرسپولیس، استقلال امکان‌پذیر نیست دولت سعی خواهد کرد این 2 تیم را در اختیار داشته باشد زیرا اگر این 2 تیم پرطرفدار پایتخت خصوصی شوند مالکان صد در صد پول هنگفتی را بدست خواهند آورد زیرا این 2 تیم از طرفداران پر‌شماری برخوردارند.

خروج سرخابی از دستور کار هیات واگذاری

همچنین پیش‌تر شمسی جامخانه از مطرح شدن موضوع خصوصی‌سازی دو تیم استقلال و پرسپولیس در جلسه اخیر هیات واگذاری خبر داده بود که تا ظاهرا تا رسیدن به نتیجه مشخص واگذاری سهام این دو تیم از دستور کار این هیات خارج شده است.

در این جلسه قرار بود موضوعات کلی از جمله نحوه و روش واگذاری این دو باشگاه مورد بررسی قرار می گیرد و در خصوص قیمتگذاری سهام دو تیم استقلال و پرسپولیس نیز نتیجه‌گیری شود.

خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس تا پایان سال بعید است

خبر دیگر این که یک نماینده مجلس گفت: با توجه به آماده نبودن شرایط واگذاری، بعید بنظر می‌رسد سهام دو تیم استقلال و پرسپولیس تا پایان سال واگذار شود.

ابراهیم نکو گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس در تلاش هستند تا در صورت واگذار نشدن سهام استقلال و پرسپولیس تا پایان امسال، بحث استیضاح وزیر ورزش در مجلس مطرح شود. وزارت ورزش و جوانان باید تلاش کند تا واگذاری سهام این دو تیم در سریع‌ترین زمان ممکن اتفاق بیفتد، چرا که به نظر می‌رسد خصوصی شدن این دو باشگاه می‌تواند افزایش کارایی آنها را در پی داشته باشد.

تغییرات در سازمان خصوصی‌سازی کلید خورد

همچنین هفته گذشته داود خانی با حکم وزیر اقتصادی و دارایی جانشین موسی بن قاسم پیشه در سمت عضو هیئت عامل و معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع انسانی و امور پشتیبانی سازمان خصوصی‌سازی شد. وی پیش از این مدیرکل دفتر نظارت بر سیاست‌های اصل 44 بوده است.

مزایده رودررو بهترین راهکار برای خصوصی‌سازی سرخابی

در هفته ای که گذشته مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس نیز راهکاری برای خصوصی شدن این باشگاه ارائه داد و گفت: با این شرایط می‌توان ۳۰ درصد باقی‌مانده در این مسیر را طی کرد.

محمد رویانیان افزود: در این شرایط بهترین راهکار برای خصوصی سازی‌ پرسپولیس مزایده دیداری است. در این روش چند متقاضی خرید سهام جلسه‌ای می‌گذارند و روی قیمت به نتیجه می‌رسند.

باشگاه استقلال در تدارک ارائه گزارش به سازمان خصوصی‌سازی

همچنین از چندی پیش بحث خصوصی‌سازی 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس مطرح شد تا جایی که روز گذشته جلسه‌ای در همین خصوص میان مدیریت این 2 باشگاه و نمایندگان سازمان خصوصی‌سازی و مجلس شوای اسلامی برگزار و طرفین نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

پس از این جلسه مقرر شد تا باشگاه استقلال از درآمدها، وضعیت بدهی‌ها و همچنین دارایی‌های این باشگاه گزارشی را تهیه و به سازمان خصوصی‌سازی ارائه کند.

۱۶ هزار میلیارد تومان سهم دولتی خصوصی شد

خبر دیگر این که آمار واگذاری سهام شرکتهای دولتی از ابتدا تا پایان بهمن امسال نشان می دهد 161 هزار و 738 میلیارد ریال سهم دولتی به فروش رسیده که از این تعداد، 116 هزار و 630 میلیارد ریال سهم در بورس، 26 هزار و 674 میلیارد ریال در فرابورس و 18 هزار و 434 میلیارد ریال سهم از طریق مزایده فروخته شده است.

عرضه دوباره ۱۷ درصد پتروشیمی خلیج فارس

افزون بر این سازمان خصوصی سازی در نظر دارد بلوک 17 درصدی سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس شامل 4 میلیارد و 214 میلیون و 64 هزار و 370 سهم را در روز 28 اسفند در بورس اوراق بهادار عرضه کند.

ارزش پایه این بلوک هم قیمت تابلو بورس در روز عرضه(معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه 30 درصد به شرط آن که از 22 هزار و 251 ریال کمتر نباشد تعیین شده است که خریدار باید 2 هزار و 813 میلیارد و 14 میلیون و 388 هزار و 906 ریال را به عنوان سپرده شرکت در این مزایده پرداخت کند و 9 روز کاری پس از قطعی شدن معامله وجه نقد این مزایده را بپردازد.

سوت خصوصی‌سازی سرخابی‌ها در دستان معاون اول رئیس جمهور

هیات وزیران چهارشنبه با تشکیل کمیته‌ای برای بررسی واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس موافقت کرد و قرار شد این کمیته با حضور وزیر ورزش و جوانان، وزیر کشور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، رئیس سازمان خصوصی‌سازی از هفته آینده شروع به کار می‌کند.

بررسی ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی واگذاری استقلال و پرسپولیس با عنایت به اجرای قانون و تصمیمات مجلس و نیز حفظ منافع علاقمندان و هواداران پرشمار این دو باشگاه در دستور کار این کمیته خواهد بود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24