Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

پذیره نویسی صندوق نیکوکار دانشگاه تهران همزمان با جشن نیکوکاری آغاز شده است تا افراد نیکوکار و خیر بتوانند به این صندوق کمک کنند.

به دنبال تأسیس چند صندوق نیکوکاری از سال 90 که باصندوق نیکوکاری یکم کارگزاری آگاه و بانک گردشگری آغاز شد، صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران نیز همزمان با روز احسان و نیکوکاری پذیره نویسی خود را آغاز کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، ایوب باقرتبار، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، با تشریح فعالیت صندوق های نیکوکاری اظهار داشت: هر شخص نیکوکاری می‌تواند با سرمایه‌گذاری در این صندوق، به سه روش در این امر خیرخواهانه شرکت کند. در روش اول سرمایه‌گذار نیکوکار، اصل و در نتیجه تمام منافع حاصل از سرمایه‌گذاری خود را به امور خیرخواهانه اختصاص می‌دهد. در این صورت گواهی سرمایه‌گذاری به‌نام سازمان بهزیستی صادر و به شخص نیکوکار لوح سپاس اعطاء می‌شود.
در روش دوم، سرمایه‌گذار نیکوکار تمام منافع حاصل از سرمایه‌گذاری خود در صندوق را به امور نیکوکارانه اختصاص می‌دهد. در این صورت گواهی سرمایه‌گذاری به‌نام شخص نیکوکار صادر می‌ شود.
در سومین روش، سرمایه‌گذار نیکوکار بخشی از منافع سرمایه‌گذاری خود در صندوق را (که سالانه بیش از حداکثر نرخ سود علی‌الحساب سپردۀ پنج ساله در سیستم بانکی کشور نخواهد بود)، به خود اختصاص داده و در صورتی‌که سرمایه‌گذاری وی در صندوق، منافعی بیشتر به دست آید، مابقی منافع را به امور نیکوکارانه صندوق اختصاص می‌دهد. در این صورت نیز گواهی سرمایه‌گذاری به‌نام شخص نیکوکار صادر می‌شود.
وی افزود: با توجه به فعالیت صندوق های وقفی در دنیا، منافع این صندوق ها به مراکز آموزشی نیز اختصاص می یابد و فقط منحصر به مسائل خیریه، توانبخشی و کمک به موسسات خیریه و.. نیست در نتیجه موسسات آموزشی نیز یکی از اهداف این صندوق ها هستند.
باقرتبار اظهار داشت : پیش بینی می شود هم اکنون بسیاری از موسسات آموزشی مثل دانشگاه تهران و شهید بهشتی موقوفاتی داشته باشند که منافع آن موقوفه به عنوان بخشی از بودجه دانشگاه مطرح است.
وی ادامه داد: صندوق های سرمایه گذاری ابزارهایی هستند که با روش مدرن تر می توانند به موسسات آموزشی کمک کنند و در جهت استقلال این مراکز آموزشی از لحاظ مالی اقدام کنند.
باقرتبار خاطرنشان کرد: همه ساله به تعداد افرادی که به موسسات آموزشی کمک می کنند افزوده می شود و اگر این منابع تجمیع ، هدایت و مدیریت حرفه ای داشته باشند، می توان بعد از چند سال، موسسه های آموزشی را از کمک های مردمی بی نیاز کرد.
باقرتبار درباره صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران گفت: مجموعه دانشگاه تهران به کمک شرکت سبدگردان کاریزما این پیشنهاد را مطرح و با مشارکت یکدیگر درخواست تأسیس صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران را به سازمان بورس پیشنهاد دادند که بعد از دریافت موافقت اصولی و ثبت صندوق، پذیره نوسی آن آغاز شده است تا افراد نیکوکار و خیر به این صندوق کمک کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24