Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 دنیای اقتصاد / تغییرات قیمت نفت و برخی از محصولات پتروشیمی در روز دوشنبه، تاثیر زیادی بر كاهش میزان خرید معامله‌گران در روز سه‌شنبه نداشت و رینگ محصولات پلیمری با رقابت بیشتری به معاملات ادامه داد.

از این رو تعداد بیشتری از محصولات عرضه شده در این روز نسبت به هفته گذشته با سقف قیمت توسط كارگزاران خریداری شدند. البته به گفته معامله‌گران فاصله قیمت برخی از محصولات پلیمری در بازار و بورس به اندازه‌ای است كه اگر قیمت‌ها هم روندی نزولی یابد، باز هم خریداران سود خواهند كرد، از این رو احتیاط برای ورود به مبادلات منطقی به نظر نمی‌رسد.
البته در این روز تغییرات نرخ دلار سبب شد تا قیمت اكثر كالاهای شیمیایی هم مانند روز دوشنبه تغییر كند، اما این تغییرات بسیار اندك بود. با این حال در این روز مانند هفته گذشته پلی وینیل كلراید S65 و استایرن بوتادین رابر روشن 1502 پتروشیمی بندر امام، همچنین پلی اتیلن سبك فیلم 0200 این شركت با سقف قیمت در بورس كالا خریداری شدند.
همچنین معاملات این محصولات روز گذشته در بازار آزاد نیز در واكنش به تغییر قیمت‌های بورس، افزایش زیادی را تجربه كردند؛ چرا كه جو روانی به وجود آمده ناشی از شایعات عدم فروش معامله‌گران تا پایان سال جاری قیمت‌ها را نسبت به هفته‌های اخیر صعودی كرده است تا جایی كه قیمت مشخصی از این محصولات در بازار آزاد موجود نیست.
از طرفی فروشندگان هم همچنان نگرانند كه مبادا افزایش قیمت‌ها ادامه‌ داشته باشد به همین دلیل ترجیح می‌دهند محصولات خود را یا نفروشند یا با فاصله قیمتی بیشتری عرضه كنند. این در حالی است كه به گفته كارشناسان این روزها پیش‌بینی آینده بازار پتروشیمی سخت‌تر از پیش شده است؛ چرا كه بازار ارز در روزهای اخیر و متاثر از افزایش تقاضای ارز مسافرتی به دلیل نزدیك شدن به سال جدید و احتمال حمله روسیه به اوكراین روندی صعودی داشت و از این رو نگرانی از افزایش قیمت‌ها همچنان در بازار داخل وجود دارد.
از طرفی نیز بیشتر كارشناسان بازار پتروشیمی در انتظار افزایش بیشتر قیمت‌ها با شروع سال جدید هستند و معتقدند، خرید‌های پایان سال با هدف ذخیره‌سازی و فروش در سال جدید انجام شده است، از این رو انتظارها برای تغییر روند بازار تا پایان سال بیهوده است و بیشتر پیش‌بینی‌ها حاكی از افزایش قیمت‌ها با شروع سال جدید است.
برخی از معامله‌گران به‌قرار گرفتن در روزهای پایانی سال و همچنین كاهش نقدینگی تولیدكننده‌ها اشاره می‌كنند و می‌گویند: واسطه‌ها هم در شرایط فعلی كه قیمت اكثر كالاها در بورس و بازار زیاد شده است، حجم خریدهای خود را در بورس بالا برده‌اند. این در حالی است كه بیشتر معامله‌گران احتمال می‌دهند، بازار پتروشیمی در روزهای آتی با تغییرات عمده به كار خود ادامه دهد. البته در روزهای اخیر تغییرات قیمت نفت و محصولات پتروشیمی برخی از معامله‌گران را نسبت به آینده بازار پتروشیمی نگران كرده است، از این رو برخی از معامله‌گران در انتظار افزایش قیمت‌های پایه در عرضه‌های هفته آینده هستند.
به این ترتیب روز گذشته هزار و 35 تن انواع فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در تالار معاملات بورس كالا عرضه شد كه به دلیل افزایش تقاضا 22 هزار و 820 تن دیگر بر این میزان عرضه افزوده شد كه در این میان پلی وینیل كلراید S65 پتروشیمی بندر امام بیشترین تقاضا را در این روز تجربه كرد و با افزایش رقابت به قیمت دو هزار و 749 تومان در هر كیلو به فروش رسید. بر این اساس تمامی محصولات در این روز با رقابت به فروش رسیدند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24