Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر جلوگیری کردن از امنیتی شدن دانشگاه‌ ها، گفت: معتقد نیستیم که اکنون دانشگاه‌ ها در فضای امنیتی‌ هستند و تاکید داریم تا فضای دانشگاه امنیتی نشود.

به گزارش ایسنا، سید ضیاء هاشمی در اجلاس معاونین فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور با تاکید بر اینکه دانشگاه بدون حراست نمی ‌تواند اداره شود و به کمک آنها نیازمندیم، افزود: این امر به این معنا نیست که مدیریت را به دست آنها بسپاریم تا در زمینه مسائل فرهنگی احساس مسوولیت کنند، چرا که امنیتی شدن دانشگاه پیامدهای ناگواری همچون ناامنی و بروز فجایع اخلاقی را در بر خواهد داشت. 

وی خطاب به معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها، گفت: معاونین فرهنگی بایستی به مفهوم فرهنگ توجه ویژه‌ ای داشته باشند و کار فرهنگی به معنای تبلیغات و نصب پلاکارد نیست. این در حالیست که گاهی تکرار و برخورد شعارگونه در برابر آرمان ‌ها نگرش افراد را منفی می ‌کند و باید در این زمینه حفظ تعادل را مورد توجه قرار داد.

به گفته او بنابراین چنانچه در بخش ‌های دیگر جامعه فعالیت ‌های فرهنگی رنگ و بوی تظاهر دارند از دانشگاه توقع می‌ رود هدفش را فراموش نکند و به نهادسازی رفتارها و اصلاح نگرش ‌ها بپردازد.  وی یکی از مهمترین محل ‌های تلاقی فرهنگ‌ ها را فضای مجازی دانست و افزود: دانشگاه باید خود فضای مجازی و شبکه‌ های اجتماعی همچون فیس بوک را به رسمیت بشناسد، چرا که این ابزارها فرصت ‌ها و راهکارهای خوبی را برای رساندن صدای ما به جهان فراهم کردند. عده ‌ای می ‌گویند برای حضور در فیسبوک چه راه حلی داریم، مگر بحرانی وجود دارد که به دنبال راه حل می ‌گردید. این مسئله مثل این است که بگوییم زندگی در شهر نسبت به روستا مخاطره آفرین است. درست است که شهر آسیب پذیرتر است، اما امکانات بیشتری دارد. در نگاه به حوزه فضای مجازی نباید به عنوان یک معضل به آن نگاه کرد.

وی افزود: فضای مجازی بخشی از زندگی شده است که باید برای آن برنامه د اشته باشیم. عدم حضور در این حوزه به معنای باز کردن راه برای دیگران است.

60 درصد دانشجویان از وی‌چت و وایبر استفاده می‌ کنند

معاون فرهنگی وزارت علوم با اشاره به تحقیق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها، اظهار کرد: طبق تحقیقات 60 درصد دانشجویان ما از ابزارهای ارتباطی همچون وی چت و وایبر استفاده می ‌کنند و ما باید آنها را مخاطب خود قرار دهیم و نباید با درگیر شدن در دعواهای خود این 60 درصد را فراموش کنیم. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24