Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد دزهراوی و برترین عرضه از آن نماد وغدیر بود.

žبه گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان؛ در بازار امروز بازگشایی های بسیار منفی برخی شرکت های بزرگ جو بسیار بدی به بازار داد و باعث صف فروش شدن اکثر سهام دیگر گروه ها شد.

ž منفی بودن بازار در روز گذشته خیلی از سهامداران حقیقی را نگران ادامه دار شدن افت شاخص کرد و باعث شد امروز هم تقاضا برای فروش بالا باشد. عرضه های سنگین حقوقی ها از ساعت 12 به بعد ، عدم بازگشایی هر چه زودتر نمادهای پتروشیمی گازی، عدم حمایت دولت از بورس و تشویق مردم به  سرمایه گذاری در دیگر بازارها و دلایل مختلف دیگر باعث افت بازار شده است.

žدر پتروشیمی ها امروز وغدیر با صف فروش بازگشایی شد و فقط 6 میلیون سهم از صف فروش 34 میلیونی آن توسط حقوقی های بازار جمع آوری شد.

žشرکت در مورد خرید بلوک پتروشیمی پارس نیز اعلام کرده که خرید این بلوک از طریق مذاکره در  حال انجام است و به محض نهایی شدن و امضا قرار داد برآورد تاثیرات آن محاسبه و اعلام می شود.

žدر پالایشی ها تا زمان تزریق یک خبر مثبت و تاثیر گذار، انتظار تغییر خاصی وجود ندارد. گزارش های 93 شرکت های گروه نیز خیلی به کمک آنها نیامد و حالا باید منتظر گزارش های 12 ماهه این شرکت ها باشیم.

žدر خودرویی ها تاثیر گزارش افزایش سرمایه ایران خودرو فقط یک روز دوام آورد و امروز کلیه نمادهای مهم گروه در محدوده منفی معامله شدند. در این گروه برخی معتقدند که گزارش های مثبت برخی شرکت ها همچون خساپا و خپارس خیلی خوش‌بینانه ارائه شده و احتمالا در گزارشهای میاندوره ای شاهد تعدیلات منفی خواهیم بود.

žدر گروه بانکی؛ دیروز منتظر گزارش بانک ملت، تجارت و صادرات برای سال آتی بودیم. شب گذشته وبملت گزارش خود را منتشر کرده که گزارش نسبتا خوبی بود ولی با وجود جو منفی حاکم بر بازار، بازگشایی پایین سهم، باعث فشار فروش مضاعف بر دیگر نمادها از جمله وتجارت شد که قرار است به زودی برای افزایش سرمایه 161 درصدی متوقف شود.

žامروز همچنین اعلام شد که بانک اقتصاد نوین تصمیم دارد در روز 26 اسفند، بلوک 10 درصدی آذرآب را در بازار دوم بورس به وکالت از شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو واگذار نماید.

žدر فلزی ها و معدنی ها افزایش نرخ دلار به نزدیک 3100  تومان باعث توجه به محصولات این شرکت ها در بورس کالا شده است. خبر خوب دیگر که فعلا در حد شایعه در بازار پیچیده شیب ملایم افزایش نرخ حامل های انرژی ست. مشاور اقتصادی رئیس جمهور با تصریح بر اینکه فاز دوم هدفمندی با شیب کند اجرا می‌شود، گفته: قرار نیست قیمت حامل‌های انرژی به صورت یکجا و همزمان افزایش یابد.

žدر شرکت های برقی و نیروگاهی یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی افزایش صادرات برق می باشد که این موضوع برای شرکت های این صنعت بسیار مهم می باشد. در بمپنا که قرار است از یک نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی تبدیل شود و افزایش سرمایه نیز در پیش دارد امروز هم بیش از 5 میلیون سهم معامله شد. عرضه توسط مپنا صورت می پذیرد و  تا 25 الی 30 میلیون سهم دیگر نیز می تواند عرضه کند.

žساختمانی ها با وجود p/e های پایین در بسیاری از نمادها بعد از رشد کوتاه مدت با فشار عرضه های زیادی روبرو می شوند. شایان ذکر است با شرایط فعلی بازار بورس می توان به رونق صنعت ساختمانی در سال آتی بسیار امیدوار بود.

سیمانی ها با خیر افزایش پله ای نرخ سیمان صادراتی تا حدودی امیدوار شده اند. خبر افزایش 24 درصدی نرخ برق و افزایش 20 درصدی نرخ گاز برای سال آتی نیز اگر واقعا صحت داشته باشد برای این گروه خبر خوبی ست. بیشتر شرکت های این صنعت نرخ سیمان را برای سال آتی 20 درصد و نرخ حامل های انرژی را بین 30 تا 50 درصد رشد داده اند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24