Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رویترز از افزایش فعالیت ناوگان تانکری ایران خبر داد و نوشت: حداقل سه نفتکش غول پیکر ایران با ظرفیت ۲ میلیون بشکه ای پس از ماه ها توقف و ذخیره نفت بر روی آب، عازم سفرهایی به بنادر کشورهای آسیایی شده اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ناوگان تانکرهای نفتی ایران در حال آماده شدن برای افزایش فعالیت های خود می باشد و برخی از تانکرها پس از بیش از یک سال توقف در بنادر داخلی در حال اعزام به آبهای آزاد هستند. این موضوع نشانه دیگری از افزایش صادرات نفت ایران به دلیل کاهش تحریم هاست.
ایران و قدرت های جهانی در ماه نوامبر به توافقی موقت در مورد پرونده هسته ای این کشور دست یافتند که به موجب آن بخشی از تحریم ها علیه تهران به مدت شش ماه کاهش می یابد.
منابعی که ورود و خروج محموله ها را پیگیری می کنند، می گویند، در هفته های اخیر حداقل سه نفتکش غول پیکر ایرانی پس از ماه ها توقف در بنادر داخلی و ذخیره نفت بر روی آب، عازم سفرهایی به بنادر کشورهای آسیایی شده اند. هر کدام از این تانکرها، ظرفیت حمل 2 میلیون بشکه نفت خام را دارا می باشند.
یک منبع آگاه در صنعت کشتیرانی در این باره گفت: «در حالی که همه نگاه ها به این است که آیا کاهش تحریم ها پس از ماه جولای تمدید خواهد شد یا نه، تردد ناوگان تانکری ایران اکنون بیشتر به چشم می خورد و فعال است.»
این منابع گفتند صادرات نفت ایران در ماه جاری برای چهارمین ماه متوالی افزایش داشته است. این افزایش حدود 100 هزار بشکه در روز بوده و میزان صادرات نفت این کشور را حداقل به 1.30 میلیون بشکه در روز رسانده است.
بسیاری از نفتکش های متعلق به ناوگان تانکری ایران متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران هستند. یک منبع آگاه گفت تانکر دال لیک، متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران اخیرا پس از ده ماه عازم اولین سفر خود به خارج از خلیج فارس شده است. نفتکش هالیستیک نیز در اولین سفر خود از دسامبر 2012 تاکنون، عازم چین شده و نفتکش نانیتال نیز در اولین سفر خود از ژوئن سال گذشته تاکنون در مسیر آسیا قرار دارد.
آلرت، دیگر نفتکش متعلق به این شرکت در حال حاضر برای انجام تعمیرات عازم عمان شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24