Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 دنیای اقتصاد / رینگ محصولات پتروشیمی دیروز هم شاهد ثبت سقف قیمت برای گریدهای متفاوت پلی‌اتیلن‌ها و پلی پرو پیلن‌ها بود.

اختلاف قیمتی بالای این كالاها در بورس و بازار نقدی و برداشته شدن محدودیت‌های سایت بهین‌یاب، انگیزه زیادی برای معامله گران ایجاد كرده است، به طوری كه طی مدت اخیر میزان كمی از این محصولات در بورس عرضه شده است، به همین دلیل در بازار آزاد نیز فروشندگان قیمت محصولات خود را به دلیل عدم عرضه‌ این محصولات با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند. همچنین میزان اندك عرضه پلی‌اتیلن ترفتالات بطری در بورس سبب شده تا تقاضا برای این كالا در حد بالایی باشد.
اگر‌چه معامله‌گران از هجوم خریداران به بازار پتروشیمی خبر می‌دهند، اما با این حال بیشتر تاجران از اعلام نرخ‌ها خودداری كرده و می‌گویند: نرخ‌های محصولات پتروشیمی این روز‌ها واقعی نبوده و متاثر از التهابات ناشی از حجم تقاضا رخ داده است.
از طرفی تحلیلگران بازار پتروشیمی‌ از پیش‌بینی آینده خودداری كرده و در خصوص مبادلات بازار پتروشیمی ‌در روزهای اخیر می‌گویند: عطش خریداران در بازار پتروشیمی بیشتر شده و قیمت‌ها در بازارهای جهانی نیز رو به افزایش است، به طوری كه فروش در حد نیاز انجام نمی‌شود. در عین حال معامله‌گران انتظار رشد قیمت دارند و این موضوع نیز سبب شده تا خریدها در بازار پتروشیمی‌ غیر منطقی شود، در حالی كه در ماه‌ گذشته با وجود نوسان قیمت‌ها
منطقی‌تر بود.
البته عده‌ای دیگر از معامله‌گران معتقدند: بازار پتروشیمی با توجه به نزدیك شدن به‌ روزهای پایانی سال جاری در بلاتكلیفی و سردرگمی به سر می‌برد و از این رو قیمت‌های اعلامی تاجران نسبت به ماه گذشته به دلیل افزایش تقاضا رشد بیشتری را تجربه كرده است. در همین حال روز گذشته نرخ پلی پروپیلن Z30S در بازار داخل در محدوده 5200 تا 5450 تومان در هر كیلو توسط تاجران پیشنهاد شد، در حالی كه طی چند هفته اخیر این محصول تا 4900 تومان در هر كیلو قیمت داشت.
به ‌این‌ ترتیب روز گذشته در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، 40 گرید مواد پلیمری مجتمع‌های پتروشیمی اروند، امیركبیر، ایلام، آبادان، بندرامام، پلی‌نار، تندگویان، جم، رجال، غدیر، لاله، مارون، مهر، پلی پروپیلن جم، نویدزرشیمی و شركت پلیمر كرمانشاه روی تابلو عرضه رفت كه در این میان، پلی‌اتیلن ترفتالات بطری BG821 شركت پتروشیمی لاله بیشترین تقاضا را در این روز شاهد بود و با نرخ پایه 3 هزار و 534 تومان در هر كیلو معامله شد كه با تقاضای بیش از 16 هزار تنی و رقابت 10 درصدی با قیمت 3 هزار و 711 تومان در هر كیلو به فروش رسید. همچنین پلی‌پروپیلن نساجی HP510L شركت
پلی پروپیلن جم نیز با بیش از 11 هزار تن تقاضا با نرخ رقابتی 4 هزار و  173 تومان در هر كیلو به فروش رسید. البته این در حالی است كه پلی‌اتیلن ترفتالات نساجی SUPER BRIGHT پتروشیمی تند‌گویان نیز كمترین تقاضا را در این  روز شاهد بود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24