Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

معاون امور بین ‌الملل و بازرگانی وزارت نفت با اعلام اینکه قراردادهای جدید از نظر مالی انتظارات شرکت ‌های نفتی بین ‌المللی را تامین خواهد کرد گفت: در این زمینه خبرهای خوشی برای شرکت‌ های بین ‌المللی داریم.

به گزارش ایسنا، علی ماجدی در هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت با اعلام خبرهای خوش مالی با تدوین مدل جدید قراردادهای ایران برای شرکت های بین المللی گفت: در این قراردادها سه اصلی که برای شرکت های نفتی خارجی مهم است - بلند مدت بودن قرارداد، سودآوری و امنیت – لحاظ شده است، به همین دلیل این شرکت ها در انتظار رونمایی از قراردادهای جدید هستند.

وی با انتقاد از تحریم ‌های صورت گرفته علیه صنعت نفت ایران گفت: با وجود اینکه ایران بیشترین ذخایز نفت و گاز جهان را دارد، اما بیشترین تحریم نیز بر صنعت نفت کشور متمرکز شده است.

وی با اظهار اینکه تحریم ها نه فقط توسط غرب و آمریکا بلکه توسط سایر کشورها نیز علیه صنعت نفت ایران انجام می شود یادآور شد، اگر چه ایران از این وضعیت متضرر شده است اما شرکت های بین المللی نیز از این تحریم ها ضرر کرده اند.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت گفت: البته شرکت‌ های بین ‌المللی نفتی برای حضور مجدد در پروژه ‌های وزارت نفت تمایل دارند، اما دولت ‌های آنها مانع می شوند.

ماجدی با اشاره به اینکه انتقال نفت و گاز از مسیر ایران ارزن تر از سایر مسیرها مانند خط لوله نوباکو است، گفت: خط لوله هایی که از مسیر ایران عبور نمی کنند تنها هزینه‌ هایی را در زمینه مطالعاتی و سرمایه ‌گذاری تحمیل کرده ‌اند.

وی با اعلام اینکه کشورهای همسایه برای واردات گاز از ایران به وزارت نفت مراجعه کرده ‌اند گفت: اما هم اکنون تحریم مانع صادرات گاز ایران به سایر کشورها است.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت یادآور شد: امنیت ایران با امنیت منطقه گره خورده است؛ پس همان طور که توسعه میدانهای نفتی و گازی منطقه موجب امنیت منطقه می شود، ایران نیز سهم متناسب با ذخایر خود را طالب است.

ماجدی از مذاکرات و تفاهم صورت گرفته بین ایران و گروه 1+5 در زمینه هسته ‌ای را یکی از گام های مهم سیاسی برای رفع تحریم های صنعت نفت دانست و افزود: بازنگری در قراردادهای نفتی کشور نیز در همین راستا انجام می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24