Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و مذاکره کننده ارشد این کشور در مذاکرات هسته ای با ایران، طی مصاحبه ای با رادیو لیبرتی و صدای آمریکا، اظهار داشت: این گفتگوها همان طورکه آقای ظریف  و خانم اشتون گفتند سازنده بوده. پیشرفت هایی به دست آمده و ما اکنون یک چارچوب برای گفتگوهایمان داریم. ما برسر مدت زمان گفتگوها و رویکرد مشترک به آن توافق کرده ایم. کارمان را آغازکرده ایم و باید این مسیر بسیار دشوار را ادامه دهیم.

به گزارش سرویس بین الملل تیک Tik.ir، وی افزود: با این همه می توانم بگویم که همه در اتاق گفتگو مصمم بودند به هر طریق ممکن تا رسیدن به نتیجه تلاش کنند. تلاش بسیاری  به خرج می دهیم تا همان گونه که پرزیدنت اباما گفته است، اطمینان حاصل کنیم ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نکند و جامعه بین المللی به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران اطمینان پیدا کند.

شرمن در بخش دیگری بیان داشت: همان طور که می دانید و امیدوارم همه ایرانیان بدانند، موادغذایی، دارو و تجهیزات هرگز از سوی کسی تحریم نشده. ایرانیان آزادند همه این اقلام را خریداری کنند. ما در جریان گفتگوها متوجه مشکلاتی شدیم که ایرانی ها به رغم نبود تحریم غذا، دارو و تجهیزات پزشکی، با آنها رو به رویند.

او گفت: در طرح اقدام مشترک، آمریکا از مسیرهای بشر دوستانه کمک می کند تا نظام بانکی ایران بتواند آسان تر عمل کند، این امر در رایزنی با ایران در نظر گرفته شده و امیدواریم اینها به مردم ایران کمک کند. تحریم ها به خودی خود هدف نیستند. ابزارهایی برای رسیدن به هدفند.

مذاکره کننده ارشد آمریکا در مورد روابط آیند با ایران گفت: پرزیدنت اوباما درسخنانی عمومی گفت بین دو کشور بیش از ۳۰ سال بی اعتمادی وجود داشته، وقت می برد تا بی اعتمادی از بین برود. این کار در یک روز، یک هفته یا یک ماه انجام شدنی نیست. البته هر چه بیشتر همدیگر را بفهمیم ، هر چه بیشتر مسائل مان را حل کنیم، و این مشکل اساسی را که به امنیت اساسی آمریکا، امنیت اساسی  ایران و امنیت جهان مربوط می شود،  از پیش پای برداریم، گام هایی برای رسیدن به مناسبات عادی تر برداشته ایم. پس راهی دراز در پیش است.

وی اضافه کرد: مردم ایران خواهان عادی شدن مناسبات با آمریکا هستند. همین طور هم مردم آمریکا. ما باید گام به گام اعتماد سازی کنیم تا ببینیم می توانیم بی اعتمادی چند دهه ای را از پیش برداریم. البته دشوار است، اما امید به عادی شدن مناسبات در آینده را داریم.

وندی شرمن در پاسخ به سئوالی در مورد آمادگی ایران برای مذاکره در مورد مسائل دیگر گفت: من نمی ‌دانم. این چیزیست که ایران باید درباره آن تصمیم بگیرد. ما امیدواریم که ایران از هر فرصتی برای ایفای نقشی سازنده در جهان استفاده کند. ایران ملتی است که همیشه به بزرگی و عظمت می ‌اندیشد و به دنبال آن است. قدمتی طولانی در تاثیر عمیق گذاشتن بر تمدن دارد.

معاون وزیر خارجه آمریکا افزود: مردم آمریکا، مردم ایران را دشمن نمی ‌دانند، و فکر نمی‌ کنم که مردم ایران هم، با مردم آمریکا دشمن باشند. زمینه‌ های زیادی برای پیشرفت وجود دارد و در عین حال باید بر اختلافات زیادی هم غلبه کنیم. زمان خواهد برد اما روزی خواهد رسید که روابط عادی ‌تری داشته باشیم.

وی گفت: از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی، قدم ‌های مهمی برداشته شده است که ما تصور آن را نمی ‌کردیم. پیشرفت ‌های بسیار زیادی هم هست که باید به دست بیاید. ما از حرف ‌های مفید و ترغیب کننده، به یک سری اقدامات مشخص بر اساس برنامه اقدام مشترک رسیده ‌ایم.

وی افزود: حال هم امیدواریم که بتوانیم قدم‌ های بیشتری بر مبنای توافق جامع و نهایی برداریم تا از ماهیت برنامه هسته ‌ای ایران اطمینان پیدا کنیم و مطمئن باشیم که ایران به سلاح هسته ‌ای دست پیدا نمی ‌کند و امیدواریم از این طریق به سوی یک روابط عادی با ایران هم برسیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24