Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رونمایی از کتاب راهنمای برندسازی مقصدهای گردشگری

کتاب راهنمای برندسازی مقصدهای گردشگری در مراسمی با حضور «احمد مسجد جامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران»، «مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری»، «علی اصغر سفری، مدیرعامل بانک گردشگری» و جمعی از اصحاب رسانه و فعالان صنعت گردشگری ایران رونمایی شد.

به گزارش روابط‌عمومی گروه مالی گردشگری، در این مراسم که در غرفه گروه مالی گردشگری در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران برگزار شد، «احمد مسجدجامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران»با اشاره به جایگاه رفیع ایران در منطقه و جهان تاکید کرد:«حوزه تمدنی ایران متصل کننده شرق به غرب و شمال به جنوب دنیا است و همین عامل سبب ایجاد جایگاهی استراتژیک برای کشورمان شده است.»وی با قدردانی از زحمات گروه مالی گردشگری برای تحقق برند ایرانی خاطرنشان کرد:«برند ایران برند صلح و دوستی است و تلاش‌ها باید برای نشان دادن این مهم باشد.»مسجدجامعی به اهمیت مقوله گردشگری برای شناساندن هویت ایرانی و اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت:«ایران دارای ظرفیت‌های فراوانی است که می‌تواند به‌عنوان یک قابلیت مهم اقتصادی و یک جاذبه عظیم فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.»وی افزود:«توسعه گردشگری کشور و توجه به حوزه برند در گردشگری، باید از دغدغه‌های بخش خصوصی و دولتی فعال در این عرصه باشد.»

«دکتر مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری»نیز در این مراسم با اشاره به برنامه‌ریزی این گروه برای توسعه صنعت گردشگری در کشور، گفت:«پیشرفت هر کشور از مسیر مدیریت به‌روز و تکنولوژی نوین میسر است و اگر در صدد توسعه و پیشرفت باشیم، باید این مسیر را درست شناسایی کنیم.»وی افزود:«این اتفاق باعث مسرت است که گروه مالی گردشگری از سرآمدان این عرصه به‌شمار می‌رود.»جهانگیری به عضویت دو شرکت عضو گروه مالی گردشگری در سازمان جهانی گردشگری اشاره و تصریح کرد:«اولویت کاری گروه مالی گردشگری، معرفی توانمندی‌های کشورمان در عرصه گردشگری به بهترین نحو ممکن و با یک شعار مشخص است و برهمین اساس، فعالیت‌های گسترده‌ای آغاز کرده‌ایم.»جهانگیری تاکید کرد:«هم‌اکنون شرکت سمگا به‌عنوان نخستین عضو بخش خصوصی کشورمان در UNWTOشناخته می‌شود و بانک گردشگری نیز در حال طی نمودن فرایند عضویت به‌عنوان نخستین بانک گردشگری عضو سازمان جهانی جهانگردی است.»وی افزود:«در این راستا، دو پروژه عظیم هتل‌سازی در کنار فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)تهران با همکاری یک برند مطرح جهانی در دست انجام است که با اجرایی شدن آن، زمینه اشتغال بیش از 350نفر فراهم می‌شود.»

در بخش دیگری از این آئین نیز «مهدی اسدی، مدیرعامل شرکت افق گردشگری ایرانیان» در سخنانی با اشاره به انتشار این کتاب توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) و ترجمه آن در مرکز پژوهش‌های هفته‌نامه تعطیلات نو اظهار داشت:«برندسازی یکی از مهم‌ترین اقدامات در صنعت گردشگری است و می‌تواند سبب سرعت گرفتن توسعه گردشگری در کشورمان شود.» وی به نحوه فعالیت مرکز پژوهش‌های تعطیلات نو به مدیریت آرش نورآقایی اشاره کرد و گفت:«آقای نورآقایی، طراح اصلی و ایده‌پرداز درج نماد یوز ایرانی روی پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی است که به‌حمدالله با اجرایی شدن پروژه، کمکی به حفظ محیط زیست کشورمان خواهد شد.»وی به حمایت گروه مالی گردشگری، بانک گردشگری، شرکت سمگا و شرکت تلاشگران اندیشه کاراد از تولید و انتشار این کتاب پرداخت و گفت: «یکی از دغدغه‌های شهرهای بزرگ دنیا، برندسازی در عرصه جذب گردشگر است و امید است این کتاب بتواند در این زمینه اثرگذار باشد.»مدیرعامل شرکت افق گردشگری ایرانیان با اشاره به اینکه برندینگ در شهر تهران یکی از دغدغه‌های شورای شهر است، گفت:«این کتاب دارای مطالب و اطلاعات ارزشمندی است که می‌تواند به شورای شهر تهران در زمینه ایجاد هویت برند تهران کمک کند.»

در پایان این مراسم از کتاب راهنمای برندسازی مقصدهای گردشگری رونمایی و چند جلد از آن به تعدادی از حضار اهدا شد.مترجم این کتاب آمنه امامی است و گروه پژوهشگران مرکز پژوهش‌های هفته‌نامه تعطیلات نو، تدوین و چاپ آن را عهده‌دار بوده‌است.در حاشیه بهره بردای از کتاب،خسرو ایران پور مدیر جامعه هتل داران ایران در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ داد.

وی با اشاره به سخنان جهانگیری، مدیر گروه مالی گردشگری مبنی بر دو پروژه عظیم هتل‌سازی در کنار فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)تهران که با همکاری یک برند مطرح جهانی در دست انجام است افزود: این دو هتل با نام های نووتل و ایبیس در اردیبهشت سال 93 به بهره برداری خواهند رسید. به گفته وی این اولین بار است که در سیستم هتلداری کشور یک برند معتبر فرانسوی برندهای زیر مجموعه خود را در ایران عرضه می کند. این شرکت تنها کار بهره برداری، راه اندازی و آموزش را انجام می دهد و مالکیت برای سرمایه گذاران آن (سمگا و بانک گردشگری) می باشد.

تاکنون حدود 150 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای این هتل های 3 و 4 ستاره انجام شده است با توجه به اینکه شرکت های سرمایه گذار در فرابورس عرضه شده اند، عواید آن به مالکان اصلی که سهامداران شرکت می باشند خواهد رسید.

ایران پور با اشاره به اینکه در افق 1404 باید 20 میلیون توریست ورودی به کشور داشته باشیم افزود: مانیازمند تعداد زیادی هتل نو در کشور هستیم.

به گفته وی جامعه هتل داران به دنبال متخصصان در این رشته می باشد و در همین راستا تفاهم نامه ای با دانشگاه علم و فرهنگ داشتیم تا بتوانیم فارغ التحصیلان آنها را با کارورزی مناسب به گونه ای آموزش دهیم که مورد نیاز این صنعت قرار گیرند. به این ترتیب مراکز علمی و موسسات گردشگری این افزاد را تربیت می کنند و ما آنها را جذب کار می نماییم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24