Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد 30 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای جذب نقدینگی موجود در جامعه منتشر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سید علی‌ اصغر میرمحمد صادقی در نشست خبری با خبرنگاران از انتشار اوراق مشارکت از سوی بانک مرکزی خبر داد و گفت: 30 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت بانک با سررسید شش ماهه بر مبنای سررسید سالانه 23 درصد از شنبه هفته آینده از سوی بانک مرکزی و از طریق سه بانک عامل ملت، تجارت و صادرات برای جذب نقدینگی موجود در جامعه منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این اوراق قابل خرید از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی بوده و بانک ‌ها مجاز به خرید این اوراق نخواهند بود، گفت: طی شش روز عرضه این اوراق صورت خواهد گرفت و سود آن در دو کوپن سه ماهه پرداخت می‌ شود، این اوراق معاف از مالیات و بدون نام است.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی در ادامه با بیان این که این اوراق با مجوز شورای پول و اعتبار به صورت پذیره نویسی و پیش فروش عرضه می‌شود، تصریح کرد: متقاضیان پس از مراجعه و ثبت ‌نام طی مدت مشخص شده می ‌توانند به شعب مراجعه و اصل اوراق را دریافت کنند.

به گفته او بازخرید اوراق پیش از زمان سررسید با سود سالانه 20 درصد صورت می ‌پذیرد.

میر محمد صادقی با بیان این که میزان اوراقی که در مرحله اول عرضه می‌ شود، 30 هزار میلیارد ریال است تصریح کرد: این اوراق قابلیت افزایش تا 50 هزار میلیارد ریال را دارد.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی درباره نحوه به کارگیری منابع حاصل از عرضه اوراق توسط بانک مرکزی گفت: این اوراق توسط بانک مرکزی در بازار بین بانکی و یا برای فعالیت سودآور بانک مرکزی و سپرده‌ گذاری در فعالیت های داخلی و بین ‌المللی به کار گرفته می‌ شود.

وی با تاکید بر این که هدف اصلی از عرضه این اوراق جمع ‌آوری نقدینگی از دست مردم است، گفت: برای خرید این اوراق محدودیت سقفی وجود ندارد و مردم مازاد نقدینگی خود را صرف خرید اوراق می ‌کنند.

میر محمد صادقی تاکید کرد: در مورد انتشار اوراق در سال آینده با توجه به شرایط اقتصادی تصمیم ‌گیری می ‌شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24