Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 دنیای اقتصاد / بورس اوراق بهادار دیروز در غیاب نمادهای گروه پتروشیمی و شركت‌های سرمایه‌گذاری وابسته شاهد تعادل نسبی و شكننده بود.

در بازار دیروز معامله گران در شرایطی فعالیت خود را شروع كردند كه نگرانی از نحوه تعیین نرخ خوراك و توقف نمادهای پتروشیمی بازار را به خود مشغول كرده است. در این شرایط بازار به ویژه نگران وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری است كه در توقف نمادهای پتروشیمی با مشكل نقدشوندگی مواجه‌اند. در همین حال دیروز وضعیت صندوق توسعه بازار نیز توجه فعالان بازار را به خود جلب كرد؛ این صندوق كه با هدف كمك به بازار در شرایط عدم تعادل ایجاد شده است، براساس آمار منتشره فاقد هر گونه نقدینگی بوده و بخش قابل ملاحظه‌ای از منابع صندوق به سهامی از جمله خودرویی اختصاص یافته است.
با زمینگیر شدن این صندوق عملا نگاه‌ها به سوی حقوقی‌ها است تا با همكاری یكدیگر شرایط را برای متعادل كردن بازار فراهم كنند.
در بازار دیروز روند كاهش حجم معاملات ادامه داشت؛ هر‌چند آمار نهایی به دلیل معامله دو بلوك فولاد مباركه و ملی مس افزایش را نشان داد؛ این دو بلوك را صدر تامین برای پرداخت افزایش سرمایه بانك رفاه به این بانك منتقل كرد.
در بازار دیروز در گروه پالایشگاهی برخی از نمادها توانستند تا صف خرید نیز پیش بروند. در این گروه ابهام در مورد گزارش‌های 9 ماهه این گروه همچنان ادامه دارد.
در گروه پتروشیمی دیروز رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی گفت: قیمت محصولات پتروشیمی از نرخ خوراك تاثیر نمی‌گیرد. به گزارش نیپنا، مهندس رضا محتشمی‌پور با اشاره به اینكه نرخ خوراك و قیمت محصولات پتروشیمی با هم ارتباطی ندارند، افزود: در تمام بازارها قیمت عرضه یك كالا ناشی از عوامل بازار است و قیمت محصولات پتروشیمی در بازار داخلی نیز از قیمت بازار جهانی تبعیت می‌كند.
وی تعیین نرخ 15 سنت را برای خوراك گاز دانست و خاطر‌نشان كرد: خوراك گاز فقط برای تولید سه محصول متانول، اوره و آمونیاك استفاده می‌شود. در گروه فلزی عضو انجمن تولیدكنندگان فولاد از تعطیلی ۳۰ درصد شركت‌های نوردی و ذوبی به دلیل ركود بازار طی دو ماه گذشته خبر داد و گفت: جدیدا مصوبه‌ای برای آزادسازی كامل صادرات فولاد بدون محدودیت تناژ تا خرداد ۹۳ صادر شده است.
در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل اما بی‌رمق بود. در نهایت دیروز شاخص با 14صدم  درصد
 افت معادل 117واحد به رقم 80هزار و 949واحد رسید تا شاخص به مرز روانی 80هزار واحد نزدیك‌تر شود.
30 بهمن؛ آخرین فرصت تكمیل اطلاعات نهادهای مالی 
همچنین دیروز مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در اطلاعیه‌ای به تمامی شركت‌های تامین سرمایه، مشاور سرمایه‌گذاری، پردازش اطلاعات مالی و سبدگردان اعلام كرد كه اطلاعات خود را تا پایان بهمن‌ماه جاری بر روی سامانه ستان تكمیل كنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24