Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام جزئیات و نحوه حمایت مالیاتی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان، گفت: جرائم مالیاتی فعالان اقتصادی که قادر به پرداخت یکجای مالیات نباشند، تقسیط می‌شود.
علی عسکری در گفتگو با مهر در مورد نحوه حمایت مالیاتی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، با اشاره به ظرفیت هایی که در قانون برای حمایت از این بخش ها در نظر گرفته شده است، گفت: قانون مالیات ها حمایت هایی را برای بخش تولید پیش بینی کرده است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی یکی از اقداماتی که در این راستا انجام می شود، دریافت مالیات ها به صورت تقسیطی از فعالان اقتصادی ذکر و بیان کرد: در صورتی که مودی قادر به پرداخت مالیات به صورت یکجا نباشد، سازمان مالیاتی با استفاده از ظرفیت های قانونی مالیات اینگونه مودیان را تقسیط می کند.
وی ادامه داد: بر این اساس دریافت مالیات تولیدکنندگانی که قادر به پرداخت مالیات یکجا نباشد ظرف مدت زمان 3 سال به صورت تقسیطی دریافت می شود، البته این امر با توجه به وضعیت مودی، شناخت سازمان از آن بنگاه و فعال اقتصادی، خوش حسابی و بدحسابی و غیره صورت می گیرد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به ظرفیت دیگری که قانون برای سازمان مالیاتی در راستای حمایت از تولید در نظر گرفته است، گفت: بر این اساس سازمان می تواند جرائم دیرکرد مودیان را حتی تا 100 درصد ببخشد؛ بر این اساس ماهیانه 2.5 درصد و سالانه 30 درصد از جرائم دیرکرد این افراد قابل بخشش است.
عسکری خاطرنشان کرد: البته در برخی موارد مانند عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی و کتمان درآمد و غیره با توجه به اینکه تکلیف قانونی مودی انجام نشده است، سازمان بخششی را اعمال نمی کند، زیرا ظرفیت قانونی در این زمینه پیش بینی نشده است.

وی یادآور شد: به هر حال سازمان مالیاتی می تواند به بخش تولید در این بخش کمک کند و متناسب با شرایط اقدامات لازم را انجام دهد. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24