Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

"مخالفت مجلس با واگذاری 100درصدی باشگاه‌ها در فرابورس"، "خارج شدن رد دیون از سبد سهام خصوصی‌سازی" و "مخالفت مجلس با آزادسازی سهام عدالت" مهمترین عنوان‌های خبری خصوصی‌سازی در هفته گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهمترین خبرهای حوزه خصوصی‌سازی در هفته‌ای که گذشت بدین شرح است:

خصوصی‌سازی بیش از تحریم به پتروشیمی ضربه زد

هفته گذشته قائم مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مورد وضعیت خصوصی‌سازی پتروشیمی در حال حاضر گفت: اکنون قانون خصوصی سازی در بخش پتروشیمی کاملا اجرا شده است و دیگر کاری نمی‌شود کرد.

محمد حسن پیوندی افزود: آن قدر که نحوه خصوصی سازی به پتروشیمی ضربه زد، تحریم‌ها ضربه نزد.

مخالفت مجلس با واگذاری 100درصدی باشگاه ها در فرابورس

خبر دیگر این که، نمایندگان مجلس با واگذاری سهام باشگاه های فرهنگی ورزشی دولتی از طریق مزایده موافقت کردند.

نجف نژاد هم پیشنهاد جایگزینی عبارت "دولت موظف است کلیه باشگاههای فرهنگی و ورزشی از جمله 100 درصد دو باشگاه پایتخت استقلال و پرسپولیس را از طریق فرابورس به بخش خصوصی و تعاونی واگذار نماید" را با بند الحاقی ارائه کرد که نمایندگان بار دیگر با این پیشنهاد مخالفت کردند.

خصوصی‌سازی معادن واقعی نیست

مرکز پژوهشهای مجلس اعلام کرد: در بعد مالکیت و مدیریت عملا واگذاری معادن و صنایع معدنی به معنای واقعی به بخش خصوصی صورت نگرفته و بخش بزرگی از سهام واگذار شده به‌صورت رد دیون، واگذاری به نهادهای عمومی غیردولتی و سهام عدالت بوده است.

خصوصی سازی مکلف به پرداخت سود سهام عدالت به خزانه

هفته گذشته با رای نمایندگان مجلس سازمان خصوصی‌سازی ملکف به پرداخت سود سهام عدالت شرکت‌های سرمایه پذیر به خزانه داری کل کشور شد.

براساس جزء ز بند 3 لایحه بودجه شرکت‌های سرمایه پذیر مکلف اند سود سهام عدالت تقسیم شده مصوب مجامع عمومی موضوع فصل ششم قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی را تا تسویه حساب کامل اقساط از زمان تصویب قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی به سازمان خصوصی سازی پرداخت نمایند و سازمان مذکور مکلف است مبالغ وصولی را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.

تصویب واگذاری هلدینگ خلیج‌فارس تا پایان سال 93

براساس مصوبه هفته گذشته مجلس، وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز به واگذاری تمام سهام و سهم‌الشرکه و حقوق مالکانه شرکت هلدینگ خلیج‌فارس و حق بهره‌برداری تمام معادن در سال ۹۳ شد.

موانع عملیاتی شدن سهام عدالت در بورس

خبر دیگر این که دبیرکل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت با تشریح مشکلات و موانع عملیاتی شدن سهام عدالت در بورس تاکید کرد: برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری هنوز سهامی عام نشده‌اند.

هوشنگ عمرانی با اشاره به اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی طبق قانون مصوبه 1384 بازار اوراق بهادار، ملزم به ارائه صورت‌های مالی به سازمان بورس هستند، اظهار داشت: در این میان برخی شرکت‌ها هنوز به سهامی عام تبدیل نشدند که یا تعاونی عام و یا سهامی خاص هستند.

وی با اشاره به اینکه هم‌‌اکنون طرح گذشته سهام عدالت کاملا مسکوت و متوقف مانده است، گفت: به جریان افتادن دوباره پرونده سهام عدالت مستلزم نهایی شدن آن در هیأت دولت، موافقت با آن و رأی آوردن در مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

اصلاح اساسنامه خصوصی‌سازی از سوی شورای نگهبان تایید شد

همچنین در هفته ای که گذشت، اصلاح اساسنامه سازمان خصوصی سازی مصوب جلسه مورخ هشتم دی‌ماه یکهزار و سیصد و نود و دو هیات وزیران در جلسه مورخ نهم بهمن ماه شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

خارج شدن رد دیون از سبد سهام خصوصی سازی

رئیس سازمان خصوصی سازی نیز گفت: در پنج سال گذشته 159 هزار میلیارد تومان بابت رد دیون واگذار شده است و در چنین فضایی خصوصی سازی معنایی ندارد. بنابراین آن طور که استنباط می شود دولت علاقه ای به تکرار این بحث نداشته و نمی خواهد بابت رد دیون سهم واگذار کند.

پوری حسینی افزود: بنابراین امیدواریم به مرور زمان بحث رد دیون از سبد سهام سازمان خصوصی سازی خارج شده و سازمان خصوصی سازی برای تقویت بخش خصوصی واقعی کشور وارد شود.

واگذاری 100 شهرک صنعتی به بخش خصوصی

هفته گذشته محمد علی سید ابریشمی، مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: در راستای اصل 44 قانون اساسی وقانون واگذاری شهرکها و نواحی صنعتی به بخش خصوصی، اداره بیش از 100 شهرک و ناحیه صنعتی درکشور به طور کامل به شرکتهای خدماتی بخش خصوصی واگذار شد.

مجلس با آزادسازی سهام عدالت مخالفت کرد

همچنین در جریان بررسی بخش هزینه ای سهام عدالت پیشنهادی درباره آزادسازی این سهام مطرح شد که در نهایت نمایندگان با آن مخالفت کردند.

محمدرضا پورابراهیمی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه 93 کل کشور در نشست علنی مجلس گفت: تصدی گری کامل دولت بر سهام عدالت، عدم نقد شوندگی قیمت سهام برای 42 میلیون نفر، کاهش کارایی بنگاه های اقتصادی و همچنین حقوق ماهیانه، پاداش و کارمزد، سالانه 20 میلیارد تومان از جیب مردم به هیأت مدیره شرکت های تعاونی از مشکلات فعلی این طرح است.

عرضه سهام 4 شرکت دولتی در فرابورس

خبر دیگر این که 509 سهم شرکت ساختمانی عمران تکلار به قیمت پایه هر سهم 2 میلیارد و 274 میلیون و 556 هزار ریال و ارزش کل پایه یک هزار و 157 میلیارد ریال در روز 27 بهمن ماه و 220 میلیون سهم شرکت تولید نیروی برق آبادان به قیمت پایه هر سهم 46 هزار و 170 ریال و ارزش کل پایه 10 هزار و 157 میلیارد ریال در روز 28 بهمن، 300 سهم شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی به قیمت پایه هر سهم یک میلیارد و 285 میلیون ریال و ارزش کل پایه 385 میلیارد ریال در روز 29 بهمن و یک میلیون سهم شرکت مجتمع صنایع پتروشیمی دهلران سپهر به قیمت پایه هر سهم 44 هزار و 448 ریال و ارزش کل پایه 44 میلیارد ریال در روز 30 بهمن توسط سازمان خصوصی سازی در فرابورس واگذار می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24