Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

براساس تازه‌ترین نتایج آمارگیری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۰ بیشترین تعداد حوادث معدنی در معادن زغال‌سنگ رخ داده است.به گزارش خبرنگار ماین نیوز، براین اساس در سال ۱۳۹۰ در مجموع ۱۳۲۰ مورد حادثه در معادن كشور به وقوع پیوست كه معادن زغال‌سنگ با ۴۸۷ مورد حادثه بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.

همچنین معادن سنگ تزئینی با ۲۰۸ مورد و معادن شن و ماسه با ۱۷۸ مورد در رده‌های دوم و سوم حادثه خیزترین معادن كشور قرار گرفتند.

از دیگر معادن حادثه‌خیز كشور در سال ۱۳۹۰ می‌توان به سنگ‌آهن با ۱۲۱ حادثه، سنگ لاشه با ۶۳ حادثه و منگنز با ۴۵ حادثه اشاره كرد.

تعداد افراد حادثه دیده در سال ۱۳۹۰ در حوادث معدنی كشور ۱۳۹۲ نفر بود كه در این بین بیشترین تعداد افراد آسیب دیده مربوط به معادن زغال‌سنگ با ۴۹۳ نفر ، معادن سنگ تزئینی با ۲۲۱ نفر و معادن شن و ماسه با ۲۰۵ نفر بود.

همچنین كمترین تعداد وقوع حادثه در معادن در كشور در سال ۱۳۹۰ مربوط به معادن (كبالت، ‌آنتیموان و تیتانیوم)، (سنگ بالاست)، (بنتونیت و گل سرشوی)، (سولفات سدیم)، (زرنیخ، فسفات و ید)، (تالك)، (صدف دریایی و میكا) و (سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی) بود. براساس گزارش مركز آمار در این معادن در سال ۱۳۹۰ هیچ حادثه‌ای رخ نداد.

همچنین در سال ۱۳۹۰، ۵۲۷ معدن در كشور دارای واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست بودند كه بیشترین واحد در معادن شن و ماسه با ۹۵۴ واحد، سنگ آهك با ۸۲ واحد و سنگ تزئینی با ۶۴ واحد مستقر بوده است.

در بین دلایل حوادث معدنی نیز در سال ۱۳۹۰ عامل تصادف و برخورد با ۲۹۰ مورد بیشترین سهم را در بین دلایل رخ دادن حوادث به خود اختصاص داد.

انفجار با ۳۷ مورد، سقوط اشخاص با ۱۲۴ مورد، برق گرفتگی و شوك الكتریكی با ۴۷ مورد، حوادث ماشین آلات معدنی با ۲۱۶ مورد، تماس با اشیا تیز و برنده با ۱۶۶ مورد، آوار و تخریب با ۱۰۹ مورد و سایر با ۲۸۷ مورد نیز از دیگر دلایل رخ دادن حوادث معدنی در كشور در سال ۱۳۹۰ بودند.


این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24