Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر عامل یک شرکت تأمین سرمایه با تأکید بر اینکه با حمایت حقوقی‌ ها، امروز صنایع بورسی به رشد بازگشتند، به آخرین اقدام صندوق توسعه بازار اشاره و تأکید کرد: برای افزایش منابع صندوق با سازمان بورس و دیگر حقوقی‌ ها رایزنی کرده ‌ایم.

به گزارش فارس، معاملات امروز بازار سهام پس از یک دوره روند نزولی سنگین به رونق دوباره بازگشت و با افزایش 641 واحدی از نیمه 82 هزار واحد نیز عبور کرد.

بنابراین گزارش، طبق اعلام بسیاری از معامله‌گران بازار، امروز اکثر حقوقی‌ها حمایت خوبی از بازار کرده و بسیاری از صف‌های فروش سنگین در صنایع مختلف متعادل و در برخی نیز روند مثبت دنبال شد.

امروز گر چه حجم معاملات کمتر از 302 میلیارد تومان بود، اما کارشناسان معتقدند، پس از یک دوره رشد منفی، بازگشت رونق به بازار نیازمند طی مدت زمانی کوتاه مدت است.

علی سنگینیان مدیرعامل تامین سرمایه امین و مدیر صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار با اشاره به اینکه پس از افت با فشار صنایع بورسی و اصلاحات انجام شده، بازگشت رونق به بازار نیازمند گذشت زمان است، اظهار داشت: در آینده با توجه به اخبار مثبت کلان اقتصادی قطعاً بورس روزهای آینده روند با ثبات تری را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همواره فصل بودجه موجب ایجاد ابهامات بسیاری در صنایع پالایشی، پتروشیمی و پالایشی که بسیار اثرگذار نیز هستند، می‌شوند، گفت: در این دوره سرمایه‌گذاران در ابهام قرار دارند که این جوّ منفی تنها مشکل نظام قیمت‌گذاری در دولت و مجلس است.

سنگینیان ادامه داد: سرمایه ‌گذاران در فصل بودجه نمی‌توانند به درستی تصمیم بگیرند و در این خصوص پیشنهاد می‌ شود، مقام ناظر و دولت به جای تعیین سالانه قیمت‌ گذاری خوراک و تعیین بهره مالکانه از فرمول‌های بلند مدت استفاده کنند، تا این نگرانی‌ها برطرف شود.

سنگینیان با تاکید بر اینکه امروز خوشبختانه با حمایت حقوقی ‌ها، بازار سهام به روند صعودی خود بازگشت گفت: در این شرایط تنها نگرانی سرمایه‌ گذاران مربوط به قیمت ‌گذاری و تعیین بودجه برای دولت است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در فضای اقتصاد کلان اخبار مثبت و حضور رئیس جمهور در مجمع جهانی اقتصاد و دعوت از سرمایه‌ گذاران خارجی از دیگر عوامل اثرگذار بر بازار به شمار می‌ روند.

این مدیر صندوق سرمایه‌ گذاری مشترک با تاکید بر اینکه مجلس باید هرچه زودتر در خصوص مباحث بودجه ‌ای به جمع‌ بندی برسد، گفت: در صورت برطرف شدن فضای ابهام، بازار به دوره ثبات باز خواهد گشت.

* اقدامات انجام شده در صندوق توسعه بازار

سنگینیان درباره آخرین اقدامات صندوق توسعه بازار و فعالیت ‌های آن در شرایط فعلی، تأکید کرد: این صندوق با رسالتی که دارد، برای ایجاد تعادل در بازار فعالیت می ‌کند.

وی ادامه داد: صندوق توسعه بازار با توجه به اینکه متولی اصلی آن، سازمان بورس است، از نهادها و دیگر حقوقی‌ های بازار برای افزایش منابع آن رایزنی کرده است تا در شرایط ویژه بازار، به خوبی نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به اینکه صندوق توسعه در مواقع خاص در صورت داشتن منابع کافی با بازار کمک خواهد کرد، گفت: بسیاری از حقوقی‌ها انتظار کسب سود از این صندوق را دارند، اما هدف آن طبق اساسنامه ایجاد تعادل در بازار است اما کسب سود را از اهداف غیر اصلی آن به شمار می ‌رود؛ این صندوق در صورت ورود به شرکت و یا صنعت  خاص به تمام پورتفوی بازار اطمینان می ‌دهد و منجر به بازگشت اعتماد سرمایه‌ گذاران و مانع از ایجاد رفتارهای هیجانی خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24