Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

یک حقوقی فعال در بازار سرمایه گفت:در این بازار منفی از دست بازیگران حقوقی بورس کاری بر نمی آید و ریسک های مختلفی بر بازار حاکم شده است.

اردشیر مردان‌پور قائم مقام شرکت دانایان پارس باز شدن گره صف فروش طویل سهام شرکت های بورسی را به دست سهامداران عمده امکان پذیر نمی داند و دراین‌باره به خبرنگار بورس24 گفت: بورس هر روز گارد جدیدی به خود می گیرد و در این شرایط مبهم نیز نباید انتظار داشت که حقوقی ها سنجیده عمل کنند.

به گفته وی، انتقال بعضی از شرکت ها به بازار توافقی ،شایعات بی پایه و اساس و برخی تصمیمات سلیقه ای در این بازار باعث شده این مشکلات و صف های فروش طولانی ایجاد شود و از دست حقوقی ها و سهامداران عمده کاری بر نیاید.

این صف ها چه دلیلی دارد...؟

وی ادامه داد: هم اکنون بازار بهترین فرصت برای سرمایه گذاری است به خصوص این که همه اتفاقات خوب سیاسی و اقتصادی شرایط بازار را دگرگون می کند.اما استراتژی خروج نقدینگی که از چند روز پیش آغاز شده بدون توجه مسئولان امر همچنان ادامه دارد.

مردان پور دلیل دیگر صف های فروش را نگرانی های مردم از ریسک های مترتب بر بازار دانست و گفت: سهامداران اطمینان ندارند که هنوز این بازار جای مناسبی برای سرمایه گذاری است یا خیر و به نظر می رسد که باید موجبات اطمینان سهامداران برای سهامداری آن ها در بازار فراهم شود.

وی اضافه کرد: دلیل دیگر افت بازار عرضه های بی موقع خصوصی سازی در این بازار بود که هر لحظه وارد بازار می شد و حقوقی ها را نیز در این بازار نگران می کرد.

به گفته وی،دانایان پارس به عنوان یکی از حقوقی ها فعال در بازار از سهام زیرمجموعه خود حمایت خواهد کرد و سهامداران لازم است از فرصت خرید پیش آمده هم استفاده کنند.

بازار در حال فرصت خرید دادن به سهامداران است

اما مرتضی علی اکبری ، مدیر مالی و اقتصادی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات هم حال و هوای این روز های بازار را بیشتر ناشی از تحولات پتروشیمی ها و معدنی ها دانست و گفت: بهره مالکانه 30درصدی و نرخ خوراک 13سنتی عامل اصلی آشفتگی های بازار است.

علی اکبری ادامه داد: ومعادن و شرکت های زیر مجموعه هرسال چند بار تعدیل مثبت داشتند ،اما در سال جاری به علت افزایش هزینه های مالی ناشی از بهره مالکانه این شرکت ها تعدیل مثبتی ندادند که هیچ،بعضا تعدیل منفی هم داشتند.

وی در توصیه ای به سهامداران ابراز داشت: سهامداران باید بدانند که شرکت های معدنی توانایی جبران هزینه های تحمیلی خود را دارند و مدیران و سهامداران عمده شرکت ها می توانند این هزینه ها را جبران کنند.به نظر من در این شرایط زمان مناسبی برای خرید در بازار است و اساسا بازار در حال فرصت خرید دادن به سرمایه گذاران میان مدت و بلند مدت است،اما سرمایه گذاران کوتاه مدت چندان امیدوار نباشند.

علی اکبری به سهامداران توصیه کرد:عجولانه تصمیم نگیرند مخصوصا در صنعت معادن و فلزات قطعا سودآوری زیادی وجود دارد و شرایط به گونه ای که هست پیش نخواهد رفت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24