Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

ˈامیت یاردیمˈ سفیر آنکارا در تهران با مطلوب توصیف کردن روابط دو کشور ایران و ترکیه گفت: هیچ مانعی برای گسترش روابط آنکارا و تهران وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، وی که برای شرکت در نشست سفیران ترکیه به آنکارا سفر کرده است، امروز - سه شنبه - در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی این مطلب را عنوان کرد.

یاردیم، ایران و ترکیه را دو کشور برادر با داشتن هزاران سال حسن روابط همسایگی دانست و گفت: پس از این نیز مردم این دو کشور هزاران سال دیگر در کنار یکدیگر زندگی خواهند کرد.

وی با اشاره به عزم مقامات بلند پایه دو کشور در توسعه روابط دو جانبه افزود: روابط هر کشور با دیگر کشورها مانعی بر توسعه روابط دو کشور ایران و ترکیه نمی شود و هیچ مانعی برای گسترش روابط آنکارا و تهران وجود ندارد.

یاردیم به دیدارهای مقامات دو کشور و نقش این ملاقاتها در توسعه روابط دو جانبه اشاره کرد و اظهار داشت : گفت وگوهای مقامات دو کشور در بحرانی ترین زمان نیز ادامه داشته است.

سفیر ترکیه در تهران با اشاره به طرح پیشنهادی مبادله سوخت هسته ای ایران به ترکیه و امضای قراردادی در این زمینه بین ترکیه ، برزیل و ایران در سال 2010 میلادی گفت: این قرارداد یک قرارداد تاریخی بود و در صورتی که اجرا می شد روند فعلی در مساله هسته ای ایران بسیار متفاوت تر از حال بود.

او با اشاره به اینکه با گذشت سه سال از تاریخ امضای این قرارداد تحولات بسیاری صورت گرفته است، بیان کرد: این قرارداد زمینه ساز اعتمادسازی بین دو طرف می توانست ، باشد و با گذشت سه سال ایران موقعیت هسته ای خود را با افزایش و تعداد سانتریفیوژها و ظرفیت های هسته ای خود تقویت کرده است.

یاردیم با تاکید بر اینکه در مورد توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 در سطح این کشور یک توافق عمومی وجود دارد گفت: این توافقنامه با تایید تمامی نهادهای ایران به امضاء رسیده است.

سفیر ترکیه در ایران با اشاره به اینکه توافق یاد شده یک توافق مقدماتی است، افزود: توافق نهایی و روند اساسی در پایان این شش ماه خواهد بود و مساله مهم اجرای توافق های بین طرفین و عمل به آنهاست.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24