Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان صدا و سیما در رونمایی از 12 محصول برتر در صنعت رسانه گفت: در حال حاضر دو هزار نقطه کور در کشور است که باید سیگنال ‌رسانی شود. دولت باید اهمیت بدهد و این موضوع فقط مربوط به صدا و سیما نیست و یک مسئله ملی است.

ضرغامی در سخنانی در خصوص تجهیزات صنعت رسانه ‌ای کشور گفت: در طول سال ‌های گذشته کارهای خوبی انجام داده ‌ایم و هر روز اخبار دلگرم‌ کننده‌ ای در این خصوص به گوش ما می‌ رسد و از متخصصان و کارشناسان و شرکت ‌های غیر دولتی که با وجود مشکل اعتباری کم صدا و سیما تلاش کرده و با ما همکاری داشته‌ اند، سپاسگزاری می ‌کنیم.

او گفت: اگر افتخارات صدا و سیما را در سال ‌های اخیر دو بخش کنیم، یکی از بخش ‌های افتخارات ما در حوزه فنی است و با همه ‌ی محدودیت ‌ها و مشکلات که در حوزه‌ی فنی وجود داشته است، هر روز کار درخوری انجام داده‌ اند. گاهی به مسئولان بالاتر به ویژه رییس جمهور عرض کرده ‌ام که امروز کشور می ‌توانست سیستم دیجیتالی نداشته باشد و همان‌ چند شبکه‌ ای که به صورت آنالوگ وجود داشت، ادامه داشته باشد و کسی هم نمی ‌توانست مدیران را بازخواست کند، اما این اقدام از همان ابتدای کار یک پروژه بزرگ بود، پروژه ‌ای که هزار میلیارد تومانی بود که در سال 83 صورت گرفت.

وی افزود: سیستم آنالوگی که هر کسی روزی چندین‌بار باید پشت بام خانه خود می ‌رفت و آنتن را بالا و پایین می ‌کرد تا بتواند چند تصویر ببیند اما در حال حاضر با دیجیتالی شدن این شبکه‌ ها، به دلیل کیفیت بالای تصویر مشخص نیست که این تصاویر HD است یا SD. اما امروز به راحتی مردم 20 شبکه را می ‌بینند و نمی ‌توانند تمیز دهند که این تصاویر HD است یا نه. در حال حاضر آن چیزی که در اختیار مردم قرار گرفته است، به خاطر زحمات شما عزیزان در حوزه فنی است.

او در ادامه به تلاش ‌های عوامل فنی و همچنین 50 شرکت غیر دولتی در این چند سال اشاره کرد و گفت: شما توانستید قسمت‌ های دیجیتال را به خودکفایی برسانید. خیلی از فرستنده‌ های دیجیتال کم قدرت و پر قدرت در خودکفایی کامل شدند. در حال حاضر نیازی به خارج نیست و ما جزو معدود کشورهایی هستیم که در رساندن تجهیزات‌ صوتی و تصویری‌ مان به خودکفایی رسیده‌ ایم؛ نه تنها در این حوزه بلکه در حوزه‌ های دیگر نیز همین‌ طور بوده است.

او با اشاره به اینکه آبروی ما روی آنتن است، گفت: اگر فرستنده‌ ای کار نکند همه می ‌فهمند و لازم به تعریف و تکذیب نیست، لذا چون کارشان خوب است می‌ توانیم آن‌ ها را در معرض دید بگذاریم و با کیفیت بسیار خوب نسبت به گذشته کار کنیم. این خودکفایی غرورآفرین است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24