Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 عضو شورای عالی بورس می گوید هم اکنون شاهد کاهش تحریم ها هستیم و چشم انداز بازار با توجه به کاهش تحریم ها روند مثبتی نشان می دهد.

به گزارش نامه نیوز، طی روزهای اخیر بازار سرمایه شاهد افت شاخص بورس بوده و این موضوع نگرانی های را در میان سرمایه داران در بورس ایجاد کرده و در این زمینه کارشناسان دلایل متفاوتی را مطرح می کنند.
بسیاری از کارشناسان معتقدند با توجه به این که به روزهای پایانی سال 92 نزدیک می شویم شرکت های فعال در بورس به دنبال تدوین صورت های مالی خود هستند و این موضوع نیز دلیل اصلی افت شاخص بورس در روزهای اخیر بوده است.
در این میان روزهای اخیر خبری درباره احتمال تغییر مدیریتی در بازار بورس مطرح شده است و بسیاری از کارشناسان این موضوع را با افت شاخص بورس در روزهای گذشته مرتبط می دانند و این افراد معتقدند در صورت مشخص شدن وضعیت مدیریت بورس شاخص مجددا در مدار صعود قرار خواهد گرفت.
در همین رابطه علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در واکنش به شایعاتی مبنی بر برکناری رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفته است آقای صالح آبادی برکنار نشده و همچنان با قوت به فعالیت خود در سازمان بورس ادامه می دهد.
وزیر اقتصاد همچنین تاکید کرده است صالح آبادی مورد تائید وزارت اقتصاد است و تصمیمی برای برکناری وی نداریم.
همچنین محمدرضا پور ابراهیمی عضو شورای عالی بورس و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با نامه نیوز گفت: هم اکنون فضای روانی ایجاد شده در بازار سرمایه و تردید سرمایه گذاران در بازار التهاب ایجاد کرده است و این کار منطقی نیست.
وی درباره احتمال برکناری صالح آبادی از ریاست سازمان بورس گفت: ما هیچ موضوعی در شورای عالی بورس در خصوص تغییر رئیس سازمان بورس و یا انتصابی که اخیرا مطرح شده است مورد بررسی قرار نداده ایم و به نظر می رسد کار غیر اخلاقی صورت گرفته است و ما تا امروز در شورای عالی بورس در خصوص تغییرات مدیریتی تصمیمی نگرفته ایم.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سرمایه گذاران با آرامش به فعالیت خود ادامه دهند و اگر موارد و نکات و مشکلی باشد قابل پیگیری است و رفتاری که هم اکنون صورت گرفته است غیر حرفه ای است.
پور ابراهیمی با بیان این که روند آینده بازار سرمایه مطلوب است و این نوسانات کوتاه مدت هم بارها تکرار شده است، تصریح کرد: سرمایه گذاران به نوسانات کوتاه مدت نگاه نکنند و روند بازار سرمایه در 15 سال گذشته نشان می دهد که بازده در بازار سرمایه حداقل دو برابر بازار بدون ریسک بوده است.
عضو شورای عالی بورس افزود: متاسفانه بازار سرمایه جو روانی و احساسی دارد و به محض این که خبر منفی می آید بازار واکنش بیش از حد نشان می دهد و خبر مثبتی که منتشر می شود واکنش بیش از حد مثبت نشان می دهد و این رفتار غیر حرفه ای و هیجانی است.
وی درباره دلایل اصلی افت شاخص بورس در روزهای اخیر گفت: رفتار بدون دلیل شاخص غیر منطقی است البته ابهام در موارد مربوط به حق انتفاع و قیمت خوراک واحدهای گاز پتروشمی وجود دارد اما این مسائل موضوعاتی نیستند که بازار را با چالش جدی مواجه کنند.
پور ابراهیمی با تاکید بر این که روند بازار سرمایه در آینده بسیار مثبت است، افزود: هم اکنون شاهد کاهش تحریم ها هستیم و چشم انداز بازار با توجه به کاهش تحریم ها روند مثبتی نشان می دهد.
نماینده مردم کرمان در مجلس تاکید کرد: هم اکنون نیز شاید شیطنت هایی در بازار صورت بگیرد تا سهام ریز از بازار جمع آوری شود و این هم دور از ذهن نیست و باید به صورت جدی نظارت شود که سهام را به قیمت پایین از مردم خریداری نکنند.
عضو شورای عالی بورس تصریح کرد: توصیه ما به سرمایه گذران این است که به بازار سرمایه نگاه بلند مدت داشته باشند و فضای بلند مدت تحت تاثیر جو روانی نیست و چشم انداز بازار بسیار مثبت است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24