Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق تعاون ایران گفت: سیستم بانکی کشور حداکثر به مدت دو سال معوقات بنگاه‌های تولیدی فعال را به تعویق بیندازد تا فعالیت بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط دوباره احیا شود.

رضا علیخانزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر موجودیت بنگاه‌های تولیدی به شدت به مخاطره افتاده است به نحوی که در سال‌های اخیر علیرغم مشکلات اقتصادی که خود در ایجاد آن نقشی نداشته‌اند با بدهی‌های معوق بانکی روبرو شده‌اند.
وی اضافه کرد: بنگاه‌های تولیدی به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی در جهت حفظ اشتغال و تولید ملی حرکت کرده و رسالت خطیر خود را به انجام رسانده‌اند ولی به دلایل موجهی نتوانسته‌اند بدهی خود را در موعد مقرر به بانکها پرداخت کنند و عدم پرداخت به موقع تسهیلات بانکی به معوق شدن بدهی آنها منجر شده است.
75 هزار میلیارد تومان میزان معوقات بانکی کشور
رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق تعاون ایران ادامه داد: برابر آمارها میزان معوقات بانکی حدود 75 هزار میلیارد تومان است که از این میزان تنها 14.5 درصد مربوط به تولید است، البته سهم بنگاههای فعال تولیدی از این مقدار بسیار کمتر و سهم بنگاه‌های تولیدی فعال کوچک و متوسط نیز بسیار کوچکتر است که آمار دقیقی از آن در دست نیست.
علیخانزاده افزود: همین بنگاهها که در شرایط سخت تلاش کرده تا با حفظ بنگاه خود، به تولید و اشتغال دست پیدا کنند امروز از بیشتر امکانات محروم هستند به نحوی که از داشتن دسته چک که ابزار اولیه و مهم یک بنگاه تولیدی به شمار می رود و همچنین امکان اخذ هرگونه تسهیلات بانکی با وجود کاهش ارزش پول ملی محروم شده اند.
تعویق بدهی بنگاههای فعال تولیدی تا 2 سال
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق تعاون ایران با تاکید بر ضرورت حفظ اشتغال و استمرار فعالیت بنگاههای تولیدی کوچک و متوسط خاطرنشان کرد: سیستم بانکی کشور می تواند حداکثر به مدت دو سال معوقات بنگاههای تولیدی فعال را به تعویق بیندازد تا تولید داخلی و فعالیت بنگاه‌های فعال مجدد احیا شود.
به گفته وی بنگاه‌های تولیدی فعال دارای معوقات بانکی که نبض حیات آنها به شماره افتاده تنها با یک ابلاغ الزام آور از سوی دولت تدبیر و امید می توانند دوباره احیا شوند و فعالیت خود را از سر بگیرند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24