Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

آخرین وضعیت 11نماد معاملاتی، از سوی سازمان بورس که به دلایلی مانند ابهام در روابط سهامداری و تعدیل درآمد هر سهم متوقف شده بود، برای شفاف‌سازی بیش‌تر و ابهام‌زدایی، منتشر شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اداره نظارت برناشران بورسی (شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران) وضعیت نمادهای متوقف (بیش از 7 روز) در تاریخ 5 دی‌ماه 92 و اقدام صورت گرفته و در حال پیگیری را جهت اطلاع سهامداران و سرمایه گذاران ارائه کرده است.
نماد معاملاتی کف/ تاریخ توقف: 17 اسفند 89/
علت توقف: ابهام در روابط سهامداری
بنابراین گزارش، نماد شرکت کف در تاریخ 17 اسفند 89 و نماد شرکت تولی پرس در تاریخ 29 آبان 90 بدلیل تغییر سهامدار عمده و روابط مالی خاص سهامدار عمده شرکت متوقف شد که در این زمینه اقدامات لازم در حال پیگیری است.
پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سال مالی 91 و با توجه به در جریان بودن اقدامات سازمان بورس و ارواق بهادار مقرر شد، تمامی اطلاعات مربوط به سال مالی 1392 مطابق دستورالعمل اجرائی افشای اطلاعات از شرکت‌ها اخذ و پس از بررسی و حصول اطمینان نسبی از صحت و قابلیت اتکای اطلاعات پیش‌بینی و عملکرد جهت اطلاع عموم منتشر و پس از انتشار اطلاعیه  شفاف‌سازی در خصوص وضعیت این دو شرکت، نماد  آنها بازگشایی شود.
در این خصوص به دلیل اشکالات موجود و رفت و برگشت‌های مکرر اطلاعیه‌ها به منظور اصلاح ایرادات و رفع ابهام در مفروضات پیش‌بینی و تطبیق تمامی اطلاعیه‌ها و همچنین لزوم تعیین تکلیف همزمان هر دو شرکت کف و تولی‌پرس، اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت‌ها با تأخیر همراه بوده به گونه‌ای که تا این تاریخ در خصوص شرکت کف اظهارنظر حسابرس نسبت به اطلاعیه پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد 6ماهه اصلی و تلفیقی سال مالی 92 و درخصوص شرکت تولی‌پرس نیز اطلاعیه پیش‌بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد 6ماهه و اظهار نظر حسابرس نسبت به آن به این سازمان جهت انتشار به عموم ارسال نشده است.
جلسه‌ای در تاریخ 18/10/92 با حضور مدیران دو شرکت در سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور بررسی دلائل تأخیر و عدم ارسال اطلاعات برگزار شد و مدیران دو شرکت تعهد دادند که تا آخر دی‌ماه 92، علاوه بر اطلاعیه‌های مذکور، عملکرد واقعی 9ماهه و پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد 9ماهه را به این سازمان جهت انتشار به عموم ارسال نمایند.
به محض تکمیل اطلاعات از طرف شرکت‌ها مطابق دستورالعمل اجرائی افشای اطلاعات و انتشار آن، نماد آنها بازگشایی خواهد شد.
تولی پرس تاریخ توقف: 29/08/1390  علت توقف: ابهام در روابط سهامداری
اقدامات انجام شده و در حال انجام جهت رفع توقف
نماد شرکت کف در تاریخ 17/12/89 و نماد شرکت تولی پرس در تاریخ 29/08/90 بدلیل تغییر سهامدار عمده و روابط مالی خاص سهامدار عمده شرکت متوقف شد که در این زمینه اقدامات لازم در حال پیگیری است.
پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سال مالی 91 و با توجه به درجریان بودن اقدامات سازمان بورس و ارواق بهادار مقرر گردید، تمامی اطلاعات مربوط به سال مالی 1392 مطابق دستورالعمل اجرائی افشای اطلاعات از شرکت‌ها اخذ و پس از بررسی و حصول اطمینان نسبی از صحت و قابلیت اتکای اطلاعات پیش‌بینی و عملکرد جهت اطلاع عموم منتشر و پس از انتشار اطلاعیه  شفاف‌سازی در خصوص وضعیت این دو شرکت، نماد  آنها بازگشایی گردد. در این خصوص بدلیل اشکالات موجود و رفت و برگشت‌های مکرر اطلاعیه‌ها به منظور اصلاح ایرادات و رفع ابهام در مفروضات پیش‌بینی و تطبیق تمامی اطلاعیه‌ها و همچنین لزوم تعیین تکلیف همزمان هر دو شرکت کف و تولی‌پرس، اطلاعات ارائه شده از سوی شرکتها با تأخیر همراه بوده به گونه‌ای که تا این تاریخ در خصوص شرکت کف اظهارنظر حسابرس نسبت به اطلاعیه پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد 6ماهه اصلی و تلفیقی سال مالی 92 و درخصوص شرکت تولی‌پرس نیز اطلاعیه پیش‌بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد 6ماهه و اظهار نظر حسابرس نسبت به آن به این سازمان جهت انتشار به عموم ارسال نشده است.
جلسه‌ای در تاریخ 18/10/92 با حضور مدیران دو شرکت در سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور بررسی دلائل تأخیر و عدم ارسال اطلاعات برگزار گردید و مدیران دو شرکت تعهد دادند که تا آخر دی‌ماه 92، علاوه بر اطلاعیه‌های مذکور، عملکرد واقعی 9ماهه و پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد 9ماهه را به این سازمان جهت انتشار به عموم ارسال نمایند. به محض تکمیل اطلاعات از طرف شرکت‌ها مطابق دستورالعمل اجرائی افشای اطلاعات و انتشار آن، نماد آنها بازگشایی خواهد شد.
پتروشیمی اصفهان/ تاریخ توقف: 22/04/1391 علت توقف: ابهام در نحوه شناسایی درآمدها و روابط مالی بین سهامداران عمده با شرکت
اقدامات انجام شده و در حال انجام جهت رفع توقف
با توجه ارائه صورتهای مالی سالهای 90 و 91 و برگزاری مجمع عمومی عادی سال های مالی مذکور و توزیع سود بین سهامداران علیرغم وجود اشکالات در نحوه شناسایی درامدها و مراودات مالی بین سهامداران عمده با شرکت و اعضا هیئت مدیره مطرح و در دست پیگیری می باشد. با عنایت به برگزاری مجمع در اواخر آبان ماه 1392 و تغییر در ترکیب هیات مدیره، پس از برگزاری جلسه و رفع یا مشخص شدن وضعیت ابهامات فوق الذکر و ارائه اطلاعات عملکرد واقعی سال مالی 92 و پیش بینی سال مالی 92 نماد معاملاتی شرکت بازگشائی خواهد شد.
صنایع شیمیایی رنگین/ تاریخ توقف: 12/05/1392 علت توقف: برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده
اقدامات انجام شده و در حال انجام جهت رفع توقف
نماد شرکت صنعتی و شیمیایی رنگین در تاریخ 13/05/92 به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه (نوبت دوم) متوقف شد و پس از مجمع بدلیل عدم ارسال اطلاعات توسط شرکت مطابق با دستورالعمل اجرائی افشای اطلاعات همچنان متوقف ماند. همچنین با توجه به مشکلات بین سهامداران در خصوص نحوه مالکیت و مدیریت شرکت و درخواست بخشی از سهامدارن درخصوص برگزاری مجع به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره، آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده جهت انتخاب اعضای هیئت‌مدیره از سوی شرکت در تاریخ 11/07/92 منتشر شد. اما مجمع اول به حد نصاب قانونی نرسید. مجامع بعدی نیز تا نوبت چهارم با تنفس مواجه شد. در مجمع نوبت پنجم نیز بدلیل انصراف یکی از سهامداران که متقاضی برگزاری مجمع بود، مجمع با مشکل مواجه گردید که در حال پیگیری لازم است، در صورت مشخص و نهایی شدن اعضای هیئت مدیره و تکمیل وضعیت اطلاع‌رسانی از سوی شرکت، نماد آن بازگشایی خواهد شد.
تایدواتر خاورمیانه/ تاریخ توقف: 05/08/1392 علت توقف: تغییر در پیش بینی درآمد هر سهم
اقدامات انجام شده و در حال انجام جهت رفع توقف
شرکت تایدواتر خاورمیانه طی دو سال اخیر با سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص خدمات انجام شده توسط این شرکت با مشکلاتی مواجه شده است؛ به گونه‌ای که سازمان بنادر و دریانوردی با وجود انجام عملیات از طرف شرکت و دریافت وجه از مشتریان، از صدور اعلامیه بستانکاری برای شرکت خودداری می‌کند. شرکت به دلیل عدم اطمینان از تحقق درآمدها ناچار گردید در تاریخ 03/05/92، اطلاعات پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/92 را با دو فرض متفاوت ارائه نماید.
شرکت طی این مدت مذاکرات متعددی را با سازمان بنادر و دریانوردی انجام داده است ولی تاکنون به نتیجه خاصی نرسیده است، اما با تغییر مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، ادامه مذاکرات در حال انجام است. در صورت توافق شرکت با سازمان بنادر و دریانوردی، پیش‌بینی سود هر سهم شرکت تغییر نخواهد کرد ولی در صورت عدم توافق، سود هر سهم شرکت به زیان مبدل خواهد شد.
کاشی اصفهان/ تاریخ توقف: 02/09/1392 علت توقف: برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده
اقدامات انجام شده و در حال انجام جهت رفع توقف
با توجه به اختلافات بین سهامداران در خصوص نحوه مالکیت و مدیریت شرکت و برگزاری مجامعی در خصوص انتخاب اعضا هیئت مدیره در تاریخ های 02/09/92 و 05/09/92 و عدم ارائه اطلاعات مجامع مذکور و عدم ارسال اطلاعات موارد جهت رفع ابهام و امکان انعکاس اطلاعات در حال پیگیری است.
کابل البرز/تاریخ توقف: 20/09/1392 علت توقف: تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم
اقدامات انجام شده و در حال انجام جهت رفع توقف
نماد شرکت کابل البرز در تاریخ 20/09/92 به دلیل ارسال صورت‌های مالی 12 ماهه منتهی به 31/06/92 (حسابرسی نشده) و تعدیل با اهمیت در میزان سود هر سهم تحقق یافته متوقف گردید. با توجه به ابهام در خصوص اطلاعات ارائه شده به این سازمان و تعدیل احتمالی هزینه‌های مالی سال مالی منتهی به 31/06/93، از شرکت درخواست شد، در اسرع وقت گزارش تعدیلی پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 93 و صورتهای مالی حسابرسی شده سال مالی 92 را تهیه نموده و به این سازمان ارائه نماید. با توجه به اعلام تاریخ 28/10/92 به عنوان روز برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت و عدم انتشار به عموم پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 93 بر اساس عملکرد واقعی 3 ماهه به علت ابهام در گزارشات ارسالی، پیگیری های لازم درخصوص برگزاری مجمع و ارائه اطلاعات پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31/06/93 در دست اقدام است.
درصورت تکمیل اطلاعات از طرف شرکت‌ مطابق دستورالعمل اجرائی افشای اطلاعات و انتشار پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31/06/93 و تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه، نماد معاملاتی شرکت بازگشایی خواهد شد.
فرآورده های نسوز آذر/ تاریخ توقف: 24/09/92 علت توقف: ارائه اطلاعات با اهمیت
اقدامات انجام شده و در حال انجام جهت رفع توقف
پیرو روند افزایش قیمت سهام شرکت فرآورده‌های نسوز آذر، در تاریخ 19/09/92 طی مذاکرات شفاهی با مدیران شرکت درخواست شد آخرین وضعیت پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/92  به این سازمان ارائه نمایند. شرکت فرآورده های نسوز آذر در تاریخ20/09/92 اطلاعات درخصوص تغییر ساختار دارایی های غیر مولد به مولد در طی سال مالی منتهی به 29/12/92 به این سازمان ارسال نمود لیکن با توجه به عدم برآورد اثرات مالی در نامه فوق از شرکت درخواست شد اثرات مالی موارد اشاره شده ارائه گردد. شرکت در تاریخ 30/09/92  طی نامه‌ای آثار مالی  ناشی از تغییرات فوق بر پیش بینی سود هر سهم اعلام نمود که با توجه به اطلاعات ارائه شده به این سازمان، مقرر گردید موارد ابهام در اطلاعات دریافتی طی جلسه‌ای با حضور مدیران شرکت مطرح و پاسخ ایشان در خصوص ابهامات ایجاد شده ارائه و نیز پیش‌بینی سود هر سهم براساس عملکرد واقعی 9 ماهه تعدیل و به این سازمان ارائه گردد. لذا مطابق دستورالعمل اجرائی افشای اطلاعات پس از ارائه پیش بینی براساس عملکرد 9 ماهه سال مالی منتهی به 29/12/92 و برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده و ارائه مصوبات مجمع، نماد معاملاتی بازگشایی خواهد شد.
آبسال/ 27/09/1392 علت توقف: تغییر در پیش بینی درامد هر سهم
اقدامات انجام شده و در حال انجام جهت رفع توقف
با توجه به درصد پوشش بالای عملکرد دوره شش‌ماهه منتهی به 31/06/92(حسابرسی‌شده)، از شرکت درخواست شد، اطلاعات پیش‌بینی سال مالی 92 با توجه به عملکرد شش‌ماهه مورد بازبینی قرار گیرد که پس از ارائه این اطلاعات، نماد بازگشایی خواهد شد.
سیمان کردستان/ تاریخ توقف: 16/10/1392 علت توقف: برگزاری مجمع عمومی فوق العاده
اقدامات انجام شده و در حال انجام جهت رفع توقف
نماد معاملاتی شرکت سیمان کردستان در تاریخ 16/10/92 جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده جهت تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف گردید. شرکت پیش بینی درآمد هر سهم با سرمایه جدید را در تاریخ 24/10/92 به سازمان ارسال نمود که به دلیل برخی ایرادات به شرکت برگشت داده شد. لذا پس از دریافت پیش بینی درآمد سال 93 اصلاح شده از شرکت و انتشار آن در سامانه کدال، نماد معاملاتی این شرکت بازگشایی خواهد شد.
لوله و ماشین سازی ایران/تاریخ توقف: 17/10/1392 علت توقف: ابهام در ارائه اطلاعات
اقدامات انجام شده و در حال انجام جهت رفع توقف

پیرو ارسال نامه شماره 4221 مورخ 16/10/92 توسط شرکت (که در همان تاریخ در سایت کدال نیز منتشر شد) و اعلام تعدیل منفی سود هر سهم در این نامه ، با توجه به وجود ابهام در پیش بینی سود هر سهم نماد معاملاتی متوقف شد و از شرکت درخواست شد که پیش بینی اصلاح شده سود هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/92 با توجه به عملکرد 9 خود را ارائه کند. لذا پس از دریافت پیش بینی سود هر سهم براساس عملکرد واقعی 9 ماهه و انتشار آن در سامانه کدال، نماد معاملاتی این شرکت بازگشایی خواهد شد. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24