Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رئیس سازمان حمایت با تاکید بر اینکه طرح شبنم به طور کامل متوقف شده و بازرسین صنفی وظیفه‌ ای در رسیدگی به آن ندارند، گفت: ذخیره‌سازی معمولی وزارت صنعت برای شرایط تحریم و ذخایر استراتژیک در حال انجام است، اما با عنوان فاز دوم هیچ دستوری برای ذخیره ‌سازی دریافت نکرده ‌ایم.

به گزارش فارس، سید‌ جواد تقوی صبح امروز در یک نشست خبری در خصوص آغاز ذخیره‌ سازی برای فاز دوم هدفمند کردن یارانه ‌ها اظهار داشت: ذخیره‌سازی ما همواره به حد کفایت در حال انجام است، چرا که دو بخش ذخیره استراتژیک کشور و همچنین ذخایری به دلیل وجود تحریم ‌ها باید در کشور وجود داشته باشد، لذا این ذخایر اطمینان بخش همواره اجرا می‌ شود.

وی در پاسخ به سوال فارس درباره اینکه آیا ذخیره‌سازی با عنوان مشخص فاز دوم هدفمند‌ کردن یارانه‌ها در دستور کار وزارت صنعت قرار گرفته است یا خیر گفت: هیچ دستوری برای ذخیره‌سازی فاز دوم دریافت نکرده ‌ایم و همان ذخیره‌سازی معمول و روتین وزارت صنعت با اهدافی که ذکر کردم در حال انجام است.

وی در پاسخ به سوال دیگری از فارس مبنی بر اینکه اجرای طرح شبنم در واحد‌های توزیعی علی‌رغم دستور وزیر صنعت برای توقف طرح در ثبت سفارش باعث بروز دوگانگی شده و بازرسین صنفی واحد‌هایی را که طرح شبنم نداشته باشند به دلیل عرضه کالای قاچاق جریمه می‌کنند، اظهار داشت: طرح شبنم به طور کامل متوقف شده است و بازرسین صنفی هم هیچ تکلیفی برای اجرای این طرح در نظام توزیع کشور و خرده ‌فروشی‌ های سطح کشور ندارند.

*طرح جایگزین مبارزه با قاچاق در دست بررسی است

وی افزود: مطالعاتی در حال انجام است تا طرح جایگزینی برای مبارزه با عرضه کالای قاچاق انجام شود و این طرح در دستور کار قرار دارد.

*قیمت تخم‌ مرغ متعادل است

رئیس سازمان حمایت در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس درباره افزایش قیمت تخم‌مرغ گفت: قیمت تخم‌مرغ همواره در نیمه دوم سال به دلیل افزایش تقاضا افزایش قیمت داشته است، این افزایش قیمت در هفته گذشته به دلیل فشار تقاضا بوده است. در حال حاضر قیمت تخم‌مرغ بالاتر از نرخ مصوب نیست و به حالت متعادل بازگشته است.

وی افزود: مرغ در حال حاضر زیر قیمت تنظیم بازار عرضه می ‌شود.

معاون وزیر صنعت در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید انتظار می‌رفت تا روند افزایشی قیمت کالاهای اساسی متوقف شود اما این اتفاق نیفتاده است و حتی به لحاظ انتظاری هم قیمت‌ها افزایش داشته است،اظهار داشت: نرخ تورم نقطه به نقطه و سالیانه از مهرماه تا آذرماه روند کاهشی داشته اما این به معنای آن نیست که گرانی هم متوقف شده یا روند کاهشی گرانی داشته باشیم، چرا که برخی از اقلام کالاهای اساسی که در سال گذشته ارز 1226 دریافت می ‌کردند بر اساس قانون مصوبه مجلس امسال ارز 2478 دریافت می‌ کنند.

رئیس سازمان حمایت با تاکید بر اینکه بسته نظارتی مستقلی برای سبد کالایی تدارک دیده شده است، اظهار داشت: نظارت بر جریان توزیع و عرضه به جامعه هدف مشمول سبد کالایی تحت نظارت سازمان حمایت است و 5 قلم کالای مورد نیاز این سبد به صورت یک جا، رایگان و بدون دریافت وجه در اختیار جامعه هدف قرار می ‌گیرد.

*لبنیات مصوبه ‌ای برای افزایش قیمت ندارند

وی در خصوص افزایش قیمت لبنیات گفت: قیمت لبنیات باید بر اساس مصوبه قبلی باشد و نباید هیچگونه افزایش قیمتی در این خصوص داشته باشیم. همانطور که مستحضر هستید دولت تقبل کرده تا افزایش قیمت شیر خام را برای صنایع لبنی تا هر لیتر 1300 تومان جبران کند و مابه‌التفاوت آن را به این صنایع پرداخت کند.

کاهش قیمت در برخی اقلام کالایی

معاون وزیر صنعت گفت: این روزها شاهد کاهش قیمت حبوبات، کاهش قیمت نهاده‌ها، کاهش قیمت کاغذ چاپ و روزنامه‌ها و همچنین کاهش قیمت روغن موتور، لاستیک و اقلام فولادی هستیم.

وی افزود: قیمت روغن نباتی برای ارائه قیمت‌های جدید مورد بازبینی قرار می‌ گیرد.

رئیس سازمان حمایت در خصوص رانت 650 میلیون یورویی کنجاله اظهار داشت: هیچ گونه امتیاز ویژه‌ای به هیچ گروه خاصی داده نشده است. هیچ دامتینگی در بازار روغن صورت نگرفته و هیچ استثنایی هم نداشته ‌ایم.

وی در خصوص واردات خودرو و خدمات پس از فروش آن گفت: در حال حاضر اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند خودرو را وارد کشور کنند اما با توجه به آنکه در برخی موارد خدمات پس از فروش برای واردات خودرو مورد ملاحظه قرار نمی‌گیرد آئین‌نامه واردات خودرو باید اصلاح شود و اصلاح آن نیز در دستور کار قرار دارد.

تقوی درباره تعرفه واردات خودرو گفت: در حال حاضر پیشنهاداتی مطرح است و تا یک هفته تا 10 روز دیگر تعرفه خودرو با توجه به نوع خودرو در مجلس تصویب شده و اعلام می‌شود.

رئیس سازمان حمایت درباره تاخیر تحویل خودرو‌ها توسط شرکت‌ ها اعلام کرد فروش نقدی خودرو حداکثر تا یک ماه و پیش ‌فروش حداکثر تا سه ماه باید در اختیار متقاضی قرار گیرد. اما در فروش مدت‌ دار حالتی وجود دارد که بر اساس آن متقاضای در تولید مشارکت کرده و سود سپرده دریافت می ‌کند اما به هر حال ما به شرکت ‌های خودروسازی اعلام کرده ‌ایم که پیش ‌فروش نباید از ظرفیت فروش سه ماهه تجاوز کند.

رئیس سازمان حمایت گفت: وزیر صنعت تاکید کرده است تا شرکت ‌های خودروسازی هزینه ناشی از افزایش قیمت ارز را با افزایش تیراژ تولید جبران کنند.

وی با تاکید بر اینکه فرمول آقای پژویان برای قیمت ‌گذاری خودرو اشکالات زیادی داشت گفت: تامین تسهیلات مالی، تامین ارز و افزایش تیراژ خودرو در دستور کار وزارت صنعت قرار دارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24