Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت ۲۳۸۰ واحدی به کانال ۸۵ هزار واحد سقوط کرد، در حالی که شرکت‌ های حقوقی نقش پررنگی در بازار ایفا کرده‌ اند.

به گزارش فارس، شاخص کل بورس تهران در افت تاریخی امروز به کانال 85 هزار واحد سقوط کرد و با ثبت 2388 واحد بازدهی منفی 2.72 درصدی را ثبت کرد.

بنابراین گزارش، حقوقی‌ های بازار در پایان معاملات امروز با نقش پررنگ خود اکثر صف ‌های فروش بازار را جمع کرده و خرید‌های سنگینی در بازار داشتند؛ اکثر سهام بانکی‌ها، پتروشیمی‌ ها و پالایشی‌ ها که اکثراً صف فروش سنگینی داشتند در دقایق پایانی معاملات امروز توسط حقوقی‌ها خریداری شدند.

در بازار امروز که بیشتر تحت تأثیر شایعات درون بازار سرمایه به کانال 85 هزار واحد بازگشت، مدیر امور بورس ‌های سازمان بورس با تأکید بر اینکه نباید سرمایه ‌گذاران بر اساس شایعات بی‌اساس تصمیم ‌گیری کنند، گفت: ورود نقدینگی به بازار همچنان تداوم داشته و نقدینگی به هیچ عنوان از این بازار خارج نشده است.

وی همچنین ادامه داد: هیچ گونه تغییری در روند بازار رخ نداده و با توجه به سیاست ‌های درست از اواسط آذر ماه نوسانات شاخص ادامه‌دار نبوده است؛ بنابراین هجوم سهامداران برای فروش دارایی‌هایشان معنا ندارد.

به گزارش فارس، طی روزهای گذشته با داغ شدن شایعات بازار برخی درصدد ایجاد صف فروش در سهام شرکت‌ها و جمع کردن آن از دست سهامداران دارد.

بر همین اساس، با آمدن اخباری این چنینی از طرف سازمان بورس مبنی بر عدم وجود تغییر و تحولات و لزوم توجه به سودآوری و بازدهی صنایع، صف‌های فروش در پایان بازار جمع شد.

امروز نمادهای بزرگی همچون هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان، مخابرات، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌ گذاری غدیر به ترتیب 319، 136، 125، 123، 116، 114 و 101 واحد در وضعیت شاخص اثر گذاشتند.

همچنین روز گذشته در یکی از شرکت‌های بورسی شایعاتی مبنی بر عدم پرداخت حقوق کارگران مطرح شد که در این باره رئیس شورای اسلامی کار این شرکت (کنتورسازی ایران) با بیان اینکه تمام مطالب مطرح شده مبنی بر عدم دریافت حقوق توسط کارگران تکذیب می‌کنم، گفت: تمامی موارد مطرح شده صحت ندارد.

پیش از این نیز، مدیرعامل این شرکت در گفت ‌و گویی با فارس از سودآوری بالای این شرکت خبر داده و تاکید کرده بود در صورت تداوم سود آوری و افزایش ظرفیت تولید، امکان تعدیل مثبت ای پی اس شرکت نیز وجود دارد.

همچنین، در معاملات امروز بورس گروه صنعتی بوتان، سپنتا، مهندسی نصیر ماشین، گروه صنعتی سدیت، ایران مرینوس، سایپا آذین، صنایع ریخته‌گری ایران و سیمان ایلام بیشترین افزایش قیمت و در مقابل تکنوتار، کارخانجات داروپخش، فنرسازی زر، فراوری مواد معدنی، بیمه ملت و توسعه منابع روی بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در فرابورس شاخص کل با کاهش 29 واحدی به 820 واحد نزدیک شد که پتروشیمی جم، هلدینگ صنایع خاورمیانه، پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت تهران، نفت پاسارگاد، ذوب‌ آهن اصفهان و تأمین مواد اولیه فولاد صبا نور بیشترین تأثیر منفی را گذاشتند. همچنین در این بازار امتیاز تسهیلات مسکن همچنان با افزایش قیمت دنبال می ‌شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24