Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر اینکه انتشار شایعات در بازار سرمایه، می ‌تواند منافع سرمایه‌ گذاران را تهدید می ‌کند، به سرمایه ‌گذاران توصیه کرد بر اساس شایعات تصمیم‌ گیری نکنند.

دکتر شاپور محمدی در گفتگو با سنا، با اشاره به انتشار برخی شایعات بی ‌اساس در بازار سرمایه در روزهای اخیر، خاطرنشان کرد: ممکن است، تعدادی از سرمایه ‌گذاران با استناد به شایعاتی که مبنا ندارند، اقدام به فروش سهام خود کنند، در حالی که این اقدام ممکن است به قیمت ازدست رفتن فرصت ‌ها برای آنها تمام شود و این افراد پس از بازگشت بازار به شرایط رونق، دیگر نتوانند سهامی را که به قیمت پایین واگذار کرده ‌اند، خریداری کنند.

وی با توصیه به سهامداران درخصوص پایبندی به استراتژی ‌های بلند مدت در سرمایه ‌گذاری خاطرنشان کرد: سرمایه ‌گذاران باید با تحلیل عمیق در بازار سهام فعالیت کنند و به افق زمانی ترسیم ‌شدن برای سرمایه ‌گذاری خود پایبند باشند.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه رفتارهای هیجانی و مبتنی ‌بر شایعات نامعتبر، به هیچ وجه قابل دفاع نیست، خاطرنشان کرد نوسان قیمت سهام از ویژگی ‌های بورس است و در حال حاضر نیز پتانسیل‌ های خوبی در بورس وجود دارد، اما طبیعی است که نباید انتظار داشت بازار سهام با همین رشد به روند خود ادامه دهد.

محمدی تأکید کرد گاهی اوقات ممکن است، شایعاتی با اهداف خاص در بازار منتشر ‌شود، اما سرمایه‌ گذاران نباید تحت تأثیر این گونه شایعات رفتار کنند، چون این رفتار به نفع آنها نخواهد بود و در بلند مدت می ‌تواند منافع آنها را به مخاطره بیاندازد.

وی تأکید کرد بازار سرمایه، اصول و قواعد خاص خود را دارد و شایعات نمی‌ تواند در بلند مدت، این اصول و قواعد را مخدوش کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24