Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

چند روز پیش خبر ورود احتمالی خودروهای چینی به ناوگان تاكسیرانی كشور از سوی رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در رسانه ها منتشر شد.

به گزارش پول ‌نیوز، این مقام مسئول در گفته های خود مدعی شد، به دلیل این كه تولید خودروهای داخلی در كشور كاهش یافته این مجموعه به دنبال واردات خودرو از كشور چین جهت جایگزینی با تاكسی های فرسوده موجود است و مصمم است در صورتی كه خودروسازان داخلی پای قراردادها را تا یك هفته آینده امضا نكنند، این كار را عملی كرده و خودروهای جدید چینی را وارد ناوگان كشور كند.

وی اما به این موضوع اشاره نكرد كه خودروهای تولید چین كه هم اكنون در بازار وجود دارند، به دلیل كیفیت بسیار نازل در برابر قیمت بالای خود و نبود شبكه خدمات پس از فروش مشكلات بسیار زیادی را برای مالكان پدید آورده اند چگونه می توانند در شبكه تاكسیرانی كشور با استهلاك بالا به كار گرفته شوند؟

بسیاری از صاحب ‌نظران و كارشناسان این اقدام را به صلاح ندانسته و معتقدند وارد كردن خودرو از كشور چین آن هم در تیراژ بالا زمانی كه در كشور چندین شركت خودروسازی وجود دارند كه اشتغال كاركنان آن ها به خطر افتاده، اقدامی غیر عقلانی و فاقد وجاهت منطقی است زیرا با این كار ارز بسیار قابل ملاحظه ای از كشور خارج شده و به جای آن محصولاتی وارد بازار می شود كه به هیچ عنوان نخواهد توانست قابلیت و كارایی لازم را داشته باشد.

یكی از اعضای كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در همین خصوص به خبرنگار ما می گوید: در شرایطی كه كشور ما با مشكلات زیادی نظیر تورم، تحریم و بیكاری درگیر است و اشتغال كاركنان صنایع كشور در معرض خطر افتاده، وارد كردن خودروهای چینی تنها كمك به رونق اشتغال كارگران چینی بوده و موجب آسیب جدی به صنعت خودروسازی كشور خواهد شد.

سید هادی حسینی، نماینده قائمشهر به این موضوع اشاره می كند كه خودروهای چینی به دلیل نداشتن شبكه خدمات پس از فروش در ایران، هم اكنون نیز بسیاری از مالكین خود را به دردسر انداخته اند و هزینه نگهداری از آن ها نیز برای دارندگان بسیار بالاست، حال در چنین شرایطی چگونه می توان انتظار داشت رانندگان تاكسی از پس هزینه های این خودروها بربیایند.

وی اصرار سازمان مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور برای وارد كردن خودروهای چینی را شائبه برانگیز و با اهداف خاص می داند و می گوید: متاسفانه برخی سازمان ها كه دارای مسئولیت های اجتماعی هستند، به جای عمل به وظایف خود در این خصوص و پیگیری سیاست های كلان كشور، تنها به دنبال این هستند كه از هر راهی كه بتوانند دست به معاملات تجاری بزنند و هزینه های سنگینی را برای كشور ایجاد كنند.

یكی دیگر از نمایندگان مجلس نیز به موضوع جالبی در این خصوص اشاره كرده و می گوید: بر اساس آماری كه من در اختیار دارم خودروسازان طلب مالی هنگفتی از سازمان مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور بابت جایگزینی خودروهای فرسوده از چند سال پیش دارند، پس دوستان این سازمان لطف كنند و اگر پولی در اختیار دارند ابتدا بدهكاری خود به این و آن را پرداخت كنند، بعد به دنبال بازرگانی و تجارت كردن باشند.

سید محمد سادات ابراهیمی نماینده شوشتر همچنین ادامه می دهد: تلاش جهت وارد كردن خودرو از چین با توجه به تولید خودرو در كشور و وجود شبكه خدمات پس از فروش در سراسر كشور اقدامی غیر قابل توجیه است.

حال با این تفاسیر پافشاری برای وارد كردن خودروهایی كه در آزمون های گذشته حضور خود در ایران مردود شده اند، چه توجیهی می تواند داشته باشد؟ باید دید مقامات مسئول در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور چه پاسخی برای شائبه های به وجود آمده در اذهان عمومی برای این اقدام خود دارند؟

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24