Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

یک کارگزار بورس تهران با بیان اینکه بازار سرمایه هنوز حبابی نشده است، عنوان کرد: بازار سرمایه از عدم تعیین تکلیف در خصوص برخی صنایع به شدت رنج می برد.

شهرام شهمیری در گفت ‌و گو با ایسنا، وضعیت فعلی بورس را مورد توجه قرار داد و گفت: بازار سرمایه از ابتدای سال تاکنون رشد قابل توجهی داشته و قرار نیست که روند صعودی خود را همچنان ادامه دهد.

وی افزود: این در حالی است که با ورود نقدینگی به بازار و کم شدن ریسک های سیستماتیک،در هر بازاری نسبت قیمت به درآمد افزایش پیدا می کند و این افزایش تا میزانی طبیعی است، بنابراین می توان گفت که بازار سرمایه حبابی نشده و هنوز این اتفاق برای بازار سرمایه رخ نداده است.

وی با بیان اینکه چشم انداز برخی صنایع مثبت تر شده است،با ذکر مثالی ادامه داد: به عنوان مثال صنعت خودرو با وجود ابهامات بسیار زیادی که دارد، اگر اتفاقات مثبت در این صنعت اتفاق بیافتد خودرو سازان سودهای مطلوبی به دست می آورند این در حالی است که صنعت پتروشیمی نیز ظرفیت نامحدودی داشته و هنوز پالایشگاه ها می توانند با چشم انداز مثبت حرکت کنند.

شهمیری با اشاره به اینکه گزارش 9 ماهه شرکتها به زودی ارئه می شود، تصریح کرد:با ارائه گزارش های 9 ماهه، شرکت ها در سال جاری وضعیت مشخص تری پیدا می کنند و شاخص بورس که روند صعودی دارد می تواند با شیب کمتر و ملایم تر به مسیر خود ادامه دهد بنابراین روند بازار تا پایان سال مثبت است زیرا این پتانسیل در بسیاری از صنایع وجود دارد.

وی به مشکلات موجود در صنعت پتروشیمی و سنگ آهنی اشاره کرد و افزود: آنچه که بازار سرمایه به شدت از آن رنج می برد موضوع عدم تعیین تکلیف است به طوری که در صنایع پتروشیمی موضوع نرخ گاز و در شرکت های سنگ آهنی موضوع بحث مالکانه معادن و عوارض هنوز تعیین تکلیف نشده است.

این فعال بازار سرمایه با بیان اینکه این مسائل فرسوده بوده و فعالان بازار سرمایه چندین سال است که با آن درگیر هستند،افزود:افزایش نرخ گاز مایع به 13 سنت درست است که باعث کاهش سود می شود ولی اتفاق تلخی که بخواهد صنعت را دچار مشکل کند، به وجود نمی آورد.

وی اضافه کرد: بحث بر سر این است که اگر نرخ گاز تعیین شود،فروش محصولات شرکتهای پتروشیمی به چه قیمتی انجام می شود و اگر نرخ گاز آزاد شود،شرکتهای پتروشیمی باید بتوانند نرخ محصولات خود را با نرخ جهانی به فروش برسانند.

شهمیری گفت: این در حالی است که صنعت پتروشیمی مزیت های رقابتی زیادی دارد و مسلما بعد از رفع تحریم ها می تواند به شدت رشد داشته باشد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24