Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

امکان توسعه کال سنتر در سیستم نامک از مزایای این سیستم نسبت به پم است.

به گزارش سنا، مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس با بیان مطلب بالا گفت: پس از راه اندازی سیستم نامک، پم را از مدار خارج نکردیم. حال این دو سیستم می توانند به صورت پشتیبان با یکدیگر فعالیت کنند.

دکتر علی عبدالهی تصریح کرد: در این صورت اگر به دلیل مشکلات نرم افزاری، نامک برای دقایقی از دسترس خارج شود، پم می تواند جایگزین آن شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح تداوم کسب و کار چنین موضوعی دیده شده بود، ابراز داشت: یکی از مهم ترین درگاه های ثبت سفارش و ارسال دستورهای خرید و فروش، پم ها هستند و حجم بالای معاملات این اهمیت را دو چندان می کند. بر این اساس، پم به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری جایگاه خود را دارد و به عنوان پشتیبان نامک استفاده می شود.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه در سیستم نامک این امکان ایجاد شده که مدیران کارگزاری، محدودیت هایی را برای معامله گران برقرار کنند، ابراز داشت: تیم فنی هیچ گونه محدودیتی برای معامله گران ایجاد نمی کند و محدودیت هایی که مدیرعامل کارگزاری می تواند ایجاد کند، برای نظارت دقیق تر بر معامله گران و کاهش ریسک های کارگزاری است.

عبدالهی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد کارگزاران به منظور نظارت دقیق تر پیشنهادهایی را ارایه می کردند، خاطرنشان کرد: اما این راه حل ها جامع نبود و هم اکنون با راه اندازی نامک و فراهم شدن امکانات مختلف بر روی این سیستم، کارگزاران استقبال خوبی داشتند.

وی با بیان اینکه پم یک سیستم بسته بود، افزود: از دیگر مزایای سامانه نامک، باز بودن این سیستم است و هرگونه ارتباطی با سیستم کارگزاری باز است. بنابراین اگر بخواهد از این درگاه با سیستم معاملات ارتباط برقرار کند، امکان آن فراهم است.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس ادامه داد: همچنین امکان توسعه کال سنترها وجود دارد. این در حالی است که پیش از راه اندازی سامانه نامک، اگر شخصی با کارگزاری تماس می گرفت، به سیستم های داخلی کارگزاری متصل می شد، اما برای تماس با معامله گر حافظ نمی توانست از طریق سیستم های داخلی اقدام کند. در حالی که هم اکنون با راه اندازی نامک این امکان ایجاد شده است.

عبدالهی با تاکید بر اینکه در سیستم نامک امکان توسعه کال سنتر وجود دارد، ابراز داشت: هر ارتباط و قابلیتی که کارگزار بخواهد از سیستم IT، با درگاه ثبت سفارش برقرار کند، امکان پذیر است.

وی به دیگر پروژه های بزرگ در دست اقدام اشاره کرد و گفت: به زودی برخی از امکانات و هشدارهای نظارتی که در سازمان بورس انجام می شد، به کارگزاری ها برده می شود. در حالی که تا پیش از این تفکیک پیام ها و ارسال آن برای کارگزاری ها بسیار دشوار بود و تکنولوژی پیچیده ای داشت.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس خاطرنشان کرد: هم اکنون با سیستم جدید، هر کارگزای دستورهای خودش را فرستاده و می بیند، بنابراین بحث محرمانه بودن و تفکیک پیام ها حل شده است.

وی با اشاره به اینکه کارگزار می تواند از خروجی هایی که از سیستم می گیرد گزارش تهیه کند و هشدارها را ببینند، افزود: این امر هم برای نظارت هم برای شفافیت و هم برای کاهش ریسک کارگزاری ها یک گام بسیار بزرگ است.

عبدالهی با اشاره به اینکه سیستم های معاملاتی ماژول های متفاوتی دارند، تصریح کرد: برای مثال سیستم معاملاتی ما دارای 9 ماژول است. یکی از ماژول های اصلی سیستم های معاملات در همه دنیا سیستم هایی است که کارگزار به سیستم معاملات وصل می شود.

وی در پایان تاکید کرد: مهم ترین موضوع در راه اندازی سامانه نامک این است که توسط متخصصان داخلی طراحی شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24