Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 دبیرانجمن خودرو سازان درباره اظهارات اخیر نوبخت که خواستار کاهش قیمت‌ها با ارزانی ارز شد،گفت:در جلسه‌ای که قبلاٌ خودروسازان با نوبخت داشتند، مستندات خود را برای افزایش قیمت خودرو دادیم و وی نیز دو دست خود را به نشانه تسلیم بالا برد.

احمد نعمت بخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره اظهارنظر اخیر سخنگوی دولت مبنی بر اینکه تولیدکنندگان با کاهش قیمت ارز باید قیمت تمام شده محصولات خود را کاهش دهند، اظهار داشت: سخنگوی دولت پیش از تشکیل دولت یازدهم نیز در یک برنامه تلویزیونی درباره لزوم کاهش قیمت خودرو مواردی را مطرح کرده بود که در همین راستا خودروسازان و به ویژه انجمن خودروسازی با وی جلسه ای را برگزار و توضیحات و مستندات خود را برای افزایش قیمت خودرو عنوان کردند.
وی اضافه کرد: در پایان آن جلسه نوبخت دو دست خود را بالا برد و گفت "تسلیم و حتی اگر لازم باشد صحبت های خود را اصلاح خواهم کرد".
نعمت بخش با اشاره به اینکه در حال حاضر بنده به عنوان دبیر انجمن خودروسازان ایران آن جلسه را به آقای نوبخت یادآوری می‌کنم، افزود:دولت دهم و یازدهم در سال گذشته 4 هزار میلیارد تومان و امسال نیز بیش از هزار میلیارد تومان به صنعت خودروسازی ضرر و زیان رسانده اند که امیداوریم دولت یازدهم به استناد تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه این 5 هزار میلیاردی که دولت به خودروسازان تحمیل کرده است را پرداخت نماید.
وی با تأکید براینکه حدود دو سال است که سهامداران ایران خودرو و سایپا هیچ سودی را دریافت نکرده‌اند، تصریح کرد: دولت یازدهم جلسه‌ای را برگزار کند تا خودروسازان مستندات و آمار خود را اعلام کنند تا اگر مشخص شود که قیمت خودرو گران است تدبیری مناسبی برای آن اتخاذ گردد. اما باید بگویم قیمت خودرو به هیچ عنوان با توجه به مواد اولیه گران نیست.
دبیر انجمن خودروسازان گفت: اگر در این جلسه منطقی بودن قیمت خودرو ثابت شد مسئولین باید اظهارنظرهای خود مبنی بر گرانی خودرو را اصلاح کنند.
*تعرفه 40 درصدی منطقی است/ تصمیم دولت در افزایش تعرفه برخی از خودروها
دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر تعرفه 40 درصدی واردات خودرو منطقی است، اظهار داشت: البته دولت خواستار این است برای خودروهایی که حجم موتور آنها بالا است تعرفه بیشتری را دریافت کند.
وی اضافه کرد: به اعتقاد بنده این تصمیم برای حمایت از صنعت خودرو نیست بلکه به دلیل آن است که این خودروها مصرف بنزین بالایی دارد. البته ما با این تصمیم مخالفتی نداریم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24