Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 در نشست استاندار تهران و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو معضل آلودگی هوای تهران مطرح شد و دو طرف به هم اندیشی برای حل این مشكل پرداختند.         

به گزارش ایكو پرس در این دیدار سید حسین هاشمی، استاندار تهران 60 درصد آلودگی هوای تهران را ناشی از آلایندگی خودروهای فرسوده دانست و خواستار مشاركت مجدد ایران خودرو و سایر خودروسازان در اجرای طرح خروج این خودروها از ناوگان حمل و نقل شد.
هاشمی بر ضرورت طرح خروج خودروهای فرسود تاكید كرد و یاد آور شد: به طور قطع با نوسازی خودروهای فرسوده بخشی از آلودگی هوای پایتخت كاسته می شود.
وی با تاكید بر این كه نگرانی های جدی در محیط زیست و آلودگی هوا در استان وجود دارد، افزود: یكی از مهم‌ترین دغدغه های ما در استانداری آلودگی هوای تهران است.
استاندار تهران با اشاره به نقش تمامی سازمان ها در كاهش آلودگی هوا تاكید كرد: عوامل مختلفی در آلودگی هوا تاثیر گذار است و باید تمامی ارگان ها با هم‌فكری و همكاری برای این معضل تصمیم گیری كنند.
هاشمی با اشاره به ضرورت تولید خودرو با سوخت یورو4 تاكید كرد: البته وزارت نفت نیز هم‌زمان با تولید این نوع خودروها باید تامین  سوخت مورد نیاز را به طور جدی پی گیری كند.
در این دیدار مهندس هاشم یكه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، محصولات و فرآیندهای تولیدی در این شركت را دارای بالاترین استانداردهای زیست محیطی دانست و گفت: بهره گیری از قوای محركه مدرن در راهبرد ایران خودرو جایگاه مهمی دارد.
وی توسعه موتور «ایكس.یو.ام» را از اقدامات كاهش مصرف سوخت محصولات دانست و گفت: این موتور با تغییر 70درصدی قطعات اصلی و مجموعه های موتوری از جمله سرسیلندر و مانیفولد‌ موتور «ایكس.یو.7» طراحی و ساخته شده و علاوه بر توان و گشتاور بالاتر، قابلیت تامین استاندارد آلایندگی یورو 4 را نیز دارد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از قابلیت انطباق فرآیندهای تولیدی این مجموعه با استانداردهای زیست محیطی خبر داد و افزود: واحدهای مختلف ایران خودرو تاكنون بارها از سوی سازمان محیط زیست تقدیر شده اند.
مهندس یكه زارع عرضه سوخت مناسب با درجه اكتان بالا را دارای نقش بسیار مهمی در کم کردن میزان آلایندگی خودروها دانست و افزود: محصولات ایران خودرو قابلیت تامین استاندارد یورو4 رادارند، اما جایگاه های سوخت هنوز قادر به عرضه بنزین یورو4 در سطح وسیع نیستند.  
وی هشدار داد، چنان چه بنزین یورو4 به حد كافی عرضه نشود، بنزین یورو 2 یا بنزین مخلوط یورو2 و یورو4 در موتورهایی كه برای یورو4 كالیبره شده اند، مشكلاتی به همراه دارد كه كاهش 40 درصدی عمركاتالیست، افزایش مصرف سوخت،افزایش آلایندگی و آسیب دیدن برخی قطعات حساس موتور از آن جمله است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24