Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

عضو انجمن سیمان گفت: پیشنهاد معادل‌ سازی قیمت گاز و مازوت کارخانه‌های سیمان تا زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ‌ها مورد موافقت مسئولان دولتی قرار گرفته و برای تصویب نهایی در جلسه آینده ستاد هدفمندی مطرح می ‌شود.

محمد رضا احسان فر در گفت ‌و گو با فارس، با بیان اینکه علی‌ رغم نظر مثبت مسئولان دولتی در مورد پرداخت ما به ‌التفاوت هزینه مازوت مصرفی کارخانه‌ های سیمان با قیمت گاز، هنوز این مسئله عملیاتی نشده است، اظهار داشت: هنوز مصوبه ‌ای در ستاد هدفمندی یارانه ها برای تمدید معادل‌سازی قیمت گاز و مازوت کارخانه‌های سیمانی صادر نشده است.

وی تصریح کرد:‌ این موضوع اخیراً در جلسه‌ ای با حضور مسئولان دولتی مصوب و قرار شد برای تصویب نهایی در جلسه‌ بعدی ستاد هدفمندی یارانه‌‌ ها طرح شود که امیدواریم در جلسه هفته جاری این ستاد مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گیرد.

احسان فر ادامه داد: بر اساس موافقت مسئولان دولتی قرار شد پیشنهاد معادل ‌سازی قیمت گاز و مازوت تا زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ ها در جلسه آینده ستاد هدفمندی مطرح شود.

وی با بیان اینکه تولید کنندگان سیمان خواستار معادل ‌سازی قیمت گاز و مازوت تا زمان اتصال کارخانه‌ها به گاز هستند، گفت: دولت معتقد است در مورد این مسئله باید در زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها یک تصمیم کلی گرفته شود.

* طرح مجلس برای بدهی ارزی صنعت قابل اجرا نیست

عضو انجمن سیمان در ادامه با تشریح ایراد طرح مجلس برای پرداخت بدهی ارزی بخش صنعت، گفت: طرحی در مجلس مطرح و فوریت آن به تصویب رسید که بر اساس آن، کارخانه ‌های بدهکار به دولت می‌ توانند طی 6 ماه بدهی دلاری خود را با قیمت هر دلار 1800 تومان و بدهی یورویی را با قیمت هر یورو 2150 تومان پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه این مسئله شامل بدهی ‌های معوق و سررسید نشده نیز می ‌شود، گفت: این طرح با نیت کمک به بخش تولید مصوب شده، ولی در واقع کمک بزرگی به تولید نخواهد کرد.

احسان فر با بیان اینکه در این طرح، صنعتگر باید طی 6 ماه اقساط مربوط به تسهیلات خود را یک جا پرداخت کند، گفت: بهتر بود این طرح طوری پیش ‌بینی ‌شود که بدهی تولید کنندگان در یک سوم زمان اولیه تعیین‌ شده برای بازپرداخت، پرداخت شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24