Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 کمیسیون اصل 90 مجلس امروز نحوه اجرای قانون هدفمندی در سال گذشته را مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش نامه نیوز، بیش از 3 سال از آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها می گذرد و در شرایطی که در ابتدا قرار بود این قانون در 5 فاز و طی پنج سال اجرایی شود این قانون همچنان در فاز نخست قرار دارد و این موضوع انتقادهای فراوانی را نیز به همراه داشته است.
در حالی که انتقادهای فراوانی به نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مطرح می شود نمایندگان مجلس اوایل پاییز در جریان بررسی لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال 92 کل کشور به دنبال اصلاح نحوه اجرای این قانون بودند که این موضوع در صحن علنی مجلس رای نیاورد.
علی لاریجانی رئیس مجلس در این رابطه اعلام کرد که لایحه بودجه سال 93 کل کشور به زودی به مجلس ارائه می شود و نمایندگان باید در زمان بررسی این لایحه اجرای قانون هدفمندی را نیز اصلاح کنند.
اما دولت در لایحه بودجه سال آینده کل کشور تغییری در نحوه اجرای قانون هدفمندی را پیش بینی نکرده بود که این موضوع انتقاد بسیاری از نمایندگان را به همراه داشت و سرانجام محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اعلام کرد که لایحه اصلاحیه قانون هدفمندی یارانه ها پیش از آغاز نشست های کمیسیون تلفیق به مجلس ارائه می شود.
در همین رابطه روز گذشته اعضای هیات رئیسه کمیسیون تلفیق در نشست مشترک با علی لاریجانی و محمدباقر نوبخت ابعاد مختلف لایحه بودجه را بررسی کرده و درباره آینده قانون هدفمندی یارانه ها به توافق رسیدند.
غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره این جلسه با اشاره به رایزنی مجلس با دولت برای ارائه راهکار اجرای فاز دوم هدفمندی در قالب لایحه بودجه 93 اعلام کرد دولت در این جلسه قول داد تلاش کند تا تکلیف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را در لایحه بودجه 93 مشخص کند و در قالب پیشنهاد به کمیسیون تلفیق ارائه دهد.
با توجه به نتایج این جلسه به نظر می رسد دولت و مجلس درباره آینده قانون هدفمندی یارانه ها به تعامل رسیده و در جریان بررسی لایحه بودجه سال 93 این قانون نیز اصلاح خواهد شد.
این اتفاق ها در حالی رخ می دهد که اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس مدتی است رسیدگی به اجرای قانون هدفمندی را در دستور کار خود قرار داده و در حال تهیه گزارشی درباره ایرادهای اجرای این قانون هستند.
بر همین اساس اعضای کمیسیون اصل 90 امروز نیز ایرادهای موجود در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را مجددا مورد بررسی قرار می دهند و به دنبال این هستند تا هرچه سریع تر گزارش نهایی خود را به صحن علنی مجلس برسانند.
داود محمدی نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس درباره جزئیات گزارش این کمیسیون درباره قانون هدفمندی گفته است از جمله موارد قید شده در این گزارش عدم همخوانی مصارف و هزینه‌ها در اجرای قانون هدفمندی بود. به عنوان مثال در حالی که طبق قانون مصارف باید از درآمدها تامین می‌شد اما از ابتدای اجرای قانون تاکنون مصارف 2 برابر درآمدها بوده است همچنین عدم تامین سهم تولید از درآمدهای اجرای قانون از دیگر اشکالات نحوه اجرا بوده است.
همچنین محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت و گو با نامه نیوز گفته است با توجه به اهمیت موضوع اعضای کمیسیون اصل 90 رسیدگی به این مضووع را در دستور کار خود قرار داده و گزارش اولیه کمیسیون درباره قانون هدفمندی یارانه ها تهیه شده است.
وی همچنین اعلام کرد این گزارش در مورد نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال گذشته است و به زودی گزارش نهایی کمیسیون آماده قرائت می شود.
پورمختار درباره آینده این گزارش نیز اعلام کرد این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت می شود و در صورتی که لازم باشد این گزارش برای بررسی قضایی به قوه قضائیه ارسال خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24