Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 امید به کاهش تحریم‌های بین‌المللی از یک سو و قبول دعاوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران علیه تحریم‌های اتحادیه اروپا از سوی دادگاه‌های اروپایی از سوی دیگر، این امیدواری را ایجاد کرده تا فضای حمل و نقل دریایی کشور بهبود یافته و رقابتی‌تر شود.

در این راستا کیوان جعفری طهرانی، عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران آثار رفع  تحریم‌ها بر حمل و نقل دریایی در حوزه سنگ‌آهن را مورد بررسی قرار داد.
وی با بیان اینکه رفع تحریم‌های کشتیرانی می‌تواند کمک بیشتری به صادرکنندگان سنگ‌آهن كند، افزود: در حال حاضر هم از نظر فعالیت در بنادر ایران و چین که بیشتر در مورد محموله سنگ‌آهن دخیل هستند، مشکلی وجود ندارد و فقط مقررات ثبت شناورها و انجمن‌های رده‌بندی برای به روز کردن مدارک شناورها، مشکلاتی را به وجود آورده‌اند یا اینکه بنادر در مسیر برای سوخت گیری یا تامین قطعات فنی و از طرفی بیمه شناورها و محموله‌ها، مشکلاتی را موجب شده‌اند كه امید است با تغییر سیاست در خصوص تحریم‌ها، مشکلات به سرعت رفع شود.
جعفری طهرانی ادامه داد: به نظر می‌رسد با ورود کشتیرانی به بحث واردات- صادرات، تغییراتی از این جهت در نرخ‌های کرایه یا قیمت محموله‌ها نداشته باشیم. به گفته وی بیشتر ورود کشتی‌های شرکت‌های خارجی طبق رویه معمول گذشته، باعث خواهد شد که نرخ‌ها تا حدودی کاهش یافته و صادرات محموله‌ها نیز با قیمت‌های منطقی روبه‌رو شود.
این عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران در خصوص تعداد کشتی‌های مورد نیاز برای حمل و نقل سنگ‌آهن به چین تاکید کرد: تعداد کشتی‌ها به میزان عرضه و تقاضای بازار بستگی دارد و از آنجا که محموله‌های فله دیگری نیز برای واردات و صادرات در نوبت بوده و منتظر عادی شدن اوضاع در ایران هستند، بنابراین در ابتدای کار تا حدودی کمبود شناور محسوس خواهد بود و این خود می‌تواند کرایه حمل را برای كوتاه مدت تا اندازه‌ای افزایش دهد، اما بعد از مدتی با توجه به تجربیات کشتیرانی جمهوری اسلامی در سالیان قبل، با در اختیار گرفتن و اجاره شناورهای خارجی برای مدت‌های طولانی این امکان به وجود خواهد آمد که تعداد کشتی‌های ملکی و اجاره‌ای این کشتیرانی، بتواند با نرخ‌های منطقی جوابگوی تجار باشد.
جعفری طهرانی درباره پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در بنادر کشور یادآور شد: اولویت سازمان بنادر کشور در این خصوص، پهلوگیری کشتی‌های جمهوری اسلامی است. در کشورهای دیگر نیز همین روال برقرار است و اولویت پهلوگیری با کشتی‌های بومی است. این امر در سرعت بخشیدن عملیات بارگیری و تخلیه بسیار موثر است. وی معتقد است که اطمینان به یک شرکت کشتیرانی و حمل‌و نقل بین‌المللی با سرمایه بالا و مورد حمایت دولت و سازمان‌های مطرح کشور، می‌تواند بسیاری از نگرانی‌های تجاری و اقتصادی موجود در بازار سنگ‌آهن را از بین ببرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24