Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

سنا: اگر با خواندن عبارت های بالا به یاد میادین میوه تره بار و فریادهای حراج زدم به مالم، بیایید این ور بازار، آی خونه دارو بچه دار، زنبیل و بردار و بیار، افتاده اید، کاملا در اشتباه هستید.

عبارت های بالا متعلق به برخی از "تالارهای گفتگوی"  است. تالارهایی که در برخی سایت های غیر معتبر بورسی فعال هستند و اگر از چند سایت که به صورت تخصصی به موضوعات بازار سهام می پردازند و انصافا با تحلیل ها و اخبار موثق به کمک سهامداران می آیند، بگذریم، به برخی تالارهای گفتگوی اینترنتی می رسیم که بیشتر به بیلبوردهای تبلیغاتی برخی سهام شبیه هستند تا تالار گفتگوی سهامداران.

در این تالارها از خبرهای فوتبالی گرفته تا اخبار غیر موثق و تحلیل های جهت دار که فقط و فقط سهامداران تازه وارد به دام این اطلاعات نادرست می افتند.

با بررسی ساده برخی از این تالارها، به وضوح مشاهده می شود که افراد به دنبال تبلیغ برخی سهام خاص هستند تا به هر شیوه ممکن، بر صف های خرید سهامشان اضافه کنند.

به عنوان مثال از تعدیل های سنیگنی خبر می دهند که خود مسوولان شرکت ها نیز از آن بی خبر اند و در این بین، فقط عده ای آماتور فریب می خورند. افراد عضو در این تالارها ابتدا سعی دارند با شایعه پراکنی از مثبت یا منفی بودن سهم برخی از شرکت ها، سهامدارانی را که با مطالعه و حساب و کتاب اقدام به خرید یا فروش سهم را کرده اند با تردید روبه رو کنند و سپس با انتشار چند مطلب تکمیلی با منابع غیر موثق، تیر خلاص خود را بزنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند.

از این رو به سهامداران تازه وارد توصیه می شود که به سایت های معتبر و شناخته شده که توسط افراد حرفه ای و آشنا به موضوعات بورسی اداره می شوند، رجوع کنند و با گرفتن مشاوره از افراد باتجربه، بهترین مسیر را برای حضور در بازار سرمایه از قبیل صندوق های سرمایه گذاری، شرکت های مشاور سرمایه گذاری و ... انتخاب کنند.

در پایان تاکید می شود تالارهای گفتگوی چند سایت بورسی که به دلیل عملکرد مطلوب خود دارای اعتبار نزد اهالی بورس هستند، کمک بسیاری به سهامداران می کنند و مقصود از این یادداشت شمار کمی از سایت های غیرمعتبر و غیررسمی است که به جای پرداختن به مسائل اصلی و بنیادین بازار سرمایه به دنبال جهت دهی هدفمند به جریان بازار هستند.

محسن نعمتی روزنامه نگار

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24