Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 شانا / وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان اعلام کرد کشورش به پروژه واردات گاز از ایران نیاز دارد و خواهان تکمیل آن است.

به گزارش روزنامه بیزنس ریکوردر از اسلام آباد، شاهد خاقان عباسی، وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان پنج شنبه (٢٨ آذر) به اطلاع مجلس سنای پاکستان رساند که خط لوله گازی ایران-پاکستان تحت فشار تحریم های بین المللی است و دولت اسلام آباد امیدوار است که به زودی کار روی بخش پاکستانی این پروژه آغاز شود.
وی در پاسخ به سوالی گفت: ایران اعطای وام ٥٠٠ میلیون دلاری به اسلام آباد برای ساخت بخش پاکستانی این خط لوله را لغو کرده است.
عباسی اظهار کرد: نیمی از کارهای مربوط به این پروژه تکمیل شده و چین نیز پیشنهادی برای تامین اعتبار ساخت بخش پاکستانی خط لوله واردات گاز از ایران نداده است.
وی افزود: پاکستان به پروژه واردات گاز از ایران نیاز دارد و خواهان تکمیل آن است.
عباسی در پاسخ به پرسش دیگری گفت: حدود دو میلیون و ٤٨٠ هزار بشکه نفت در ماه اکتبر سال ٢٠١٣ در پاکستان تولید شده که یک میلیون و ١٦٠ هزار بشکه از این رقم در استان خیبر-پاختونخا تولید شده است.
وی افزود: به طور کلی از سال ٢٠١٠ میلادی به حدود ٢٩ شهر گازرسانی شده است.
وی تضمین کرد که دولت پاکستان تلاش های زیادی برای عرضه گاز به شهرهای استان بلوچستان انحام خواهد داد.
زیرساخت‌های قدیمی و سوء مدیریت در بخش انرژی پاکستان سبب شده است تا بیشتر بخش های این کشور منابع قابل اطمینان برق نداشته باشند.
وجود شکاف میان عرضه و تقاضای گاز در پاکستان به کمبود این سوخت پاک و گسترش اعتراض ها در این کشور منجر شده و دولت پاکستان به منظور حل این معضل، راهکارهای لازم را در دستور کار قرار داده که از جمله آنها احداث خط لوله گازی آی پی است.
دولت پاکستان بی اعتنا به تحریم های آمریکا علیه ایران، ٢١ اسفند ماه ١٣٩١ ساخت بخش پاکستانی خط لوله ایران-پاکستان را آغاز کرده است که با آغاز صادرات گاز ایران به پاکستان در سال ٢٠١٤ میلادی، این کشور پس از ترکیه، دومین دریافت کننده گاز طبیعی از ایران خواهد بود.
بخش ایرانی احداث خط لوله آی پی تکمیل شده است و بر اساس قرارداد دو طرف قرار است صادرات گاز ایران به پاکستان با ظرفیت اولیه روزانه ٢١ میلیون و ٥٠٠ هزار متر مکعب از دسامبر ٢٠١٤ میلادی ( آذر-دی ١٣٩٣) آغاز شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24