Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

شانا / بزرگ ترین پالایشگر نفتی ژاپن قرارداد سالانه خود برای واردات نفت خام از ایران در سال ٢٠١٤ را تمدید کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بزرگ ترین پالابشگر نفتی ژاپن، جی ایکس هلدینگز (JX Holdings) قرارداد سالانه خود برای واردات نفت خام از ایران برای سال ٢٠١٤ را تمدید کرد و حجم واردات آن در مقایسه با امسال نیز ثابت یا اندکی کمتر خواهد بود.
پیشرفت مذاکرات میان قدرت های جهان و ایران درباره برنامه هسته ای، امیدها را برای تثبت صادرات نفت ایران در سال آینده و در سطوح کنونی را افزایش داده و سبب شده است که شرکت جی ایکس و دیگر خریداران قراردادهای خرید نفت خود از ایران را تمدید کنند.
توافق ژنو در ماه گذشته میلادی به ایران اجازه داده است تا صادرات نفت خود را در سطوح کنونی حدود یک میلیون بشکه در روز که کمتر از نصف صادرات نفت پیش از اعمال تحریم ها علیه این کشور است، نگه دارد.
به عنوان بخشی از این قرارداد، خریدران نفت ایران که بیشتر آنها آسیایی هستند، لازم نیست که برای واجد شرایط بودن برای معافیت ٦ ماهه از تحریم های آمریکا به کاهش خرید نفت از این کشور خاورمیانه ای ادامه دهند.
یاسوشی کیمورا، رئیس شرکت جی ایکس پنج شنبه (٢٨ آذر) بدون اشاره به حجم واردات نفت این شرکت از ایران به خبرنگاران گفت: این شرکت مقداری از نفت خام ایران را وارد می کند که بر اساس تحریم های غرب اجازه واردات آن را دارد.
یک مقام شرکت جی ایکس نیپون اویل اند انرژی، واحد بخش پایین دستی شرکت جی ایکس هلدینگز گفت: حجم واردات نفت از ایران برای سال ٢٠١٤ به طور رسمی تعیین نشده، اما اساسا تصمیم گرفته شده است که نسبت به حجم واردات در سال ٢٠١٣ ، ثابت یا اندکی کمتر باشد.
وی افزود: حجم واردات نفت در سال ٢٠١٤ افزایش نمی یابد.
یک منبع صنعتی ماه سپتامبر گذشته گفته بود: شرکت جی ایکس نیپون احتمال دارد واردات روزانه نفت از ایران را از ٧٣ هزار بشکه برآورد شده برای سال ٢٠١٣ به حدود ٦٠ هزار بشکه در سال ٢٠١٤ کاهش دهد.

بنا برآمار ماه گذشته وزارت دارایی ژاپن، این کشور در ١٠ ماه نخست امسال حدود ١٨٨ هزار بشکه در روز نفت خام از ایران وارد کرده بود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا تغییری نداشته است. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24