Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر عامل بورس انرژی ایران با اعلام این که مشکل صدور حواله خرید و تحویل میعانات گازی برای مشتریان این محصولات توسط شرکت ملی نفت حل شد، گفت: به زودی معاملات مستقیم برق در بورس انرژی ایران، کلید می ‌خورد.

سید علی حسینی در گفت ‌و گو با فارس، با اشاره به آخرین مراحل عرضه نفت خام در بورس انرژی اظهار داشت: به لحاظ بارگیری پالایشگاه‌ ها و فروش به صورت بشکه‌ ای مشکلاتی وجود داشت که هم اکنون در حال پیگیری و رفع موانع آن هستیم.

وی ادامه داد: برای عرضه نفت خام در بورس انرژی مشکلی نیست و باید بازوی بارگیری (تحویل به صورت بشکه ‌ای) نهایی شده و اقدامات پس از آن یعنی معامله در بورس انرژی انجام شود.

حسینی تأکید کرد: عرضه نفت خام در بورس انرژی تا پایان سال با همکاری وزارت نفت انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روزانه 4420 بشکه میعانات گازی توسط پالایشگاه گاز ایلام در بورس انرژی معامله می ‌شود، گفت: این محصولات در بورس خریداران متعددی دارد و در خصوص فرآیند صدور حواله و تحویل که مشکلاتی وجود داشت، هم اکنون برطرف شده است.

حسینی گفت: بحث حواله خرید و تحویل محصولات معامله شده در بورس انرژی (میعانات گازی) با مشکلاتی مواجه بود که با پیگیری‌ های انجام شده مساعدت‌ های لازم از سوی شرکت ملی نفت اعلام شد و هم اکنون حواله خرید بدون هیچ اشکالی صادر می‌ شود.

* راه ‌اندازی معاملات مستقیم برق برای صنایع بزرگ به زودی

مدیر عامل بورس انرژی ایران با اعلام این خبر که به زودی معاملات مستقیم برق راه‌اندازی خواهد شد،گفت: به دنبال افزایش سقف معاملات برق که هم اکنون 10 میلیارد تومان ماهانه است،شاهد توافق وزارت نیرو و بورس انرژی در این باره هستیم.

وی توضیح داد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه وزارت نیرو مکلف است دو سوم مصارف صنعتی را یا از طریق بورس و یا قراردادهای مستقیم بین نیروگاه‌ها و مصرف کنندگان تأمین کند.

حسینی تأکید کرد: هم اکنون با توجه به توافقات اولیه و برگزاری جلسات تخصصی، به زودی معاملات مستقیم برق از طریق بورس انرژی ایران انجام خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24