Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

عصر خبر: یك كارشناس بازار سرمایه گفت: به زودی شاخص كل بورس 5 رقمی می‌ شود.

مهیار بقایی (كارشناس بازار سرمایه) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ اظهار داشت: امروز می‌ بینیم بازار سكه، ارز و طلا چندان رونقی ندارد و جذابیت خود را برای سرمایه‌ گذاران از دست داده است و سرمایه ‌ها به سوی بورس سرازیر شده است. در بازارهای جهانی نیز با انتشار اخبار مثبت در مورد كاهش نرخ بیكاری در آمریكا، بهای طلا كاهش چشمگیری داشته كه این موضوع بر نرخ‌های داخلی نیز تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریكا افزود: طبیعتا هر اتفاقی كه باعث ایجاد شك و تعبیرات متفاوت و بدبینی در بازار شود روی شاخص بورس تاثیرگذار خواهد بود كمااینكه شاهد بودیم طی روزهای گذشته شاخص كل كمی عقب نشینی كرد.

این كارشناس بازار سرمایه با اشاره به پرداخت بدهی بابك زنجانی گفت: این اتفاق آرامش نسبی برای بانك مركزی و خزانه به همراه آورد و این حاشیه امن در شرایط كنونی مساعد بود. همچنین با مثبت شدن نگاه‌ها به سیاست‌های كشور شاهد همكاری‌های مجدد شركت‌های غربی ازجمله پژوی فرانسه و فیات ایتالیا در آینده‌ای نزدیك خواهیم بود و این موضوع نشان می‌دهد كه وجهه‌ی ما در دنیا تغییر كرده است.

بقایی با بیان اینكه شاخص كل بورس امروز وارد كانال 88 هزار واحدی شده است، افزود: روز گذشته حقوقی‌ها در برخی از سهام‌ها بیشتر خریدار بودند و حقیقی‌ها فروشنده و این موضوع جای خوشحالی است.

وی افزود: طی 5 سال گذشته بورس جای مناسبی برای كنترل نقدینگی و هیجان‌های كاذب بود.

وی با بیان اینكه به زودی شاخص بورس 5 رقمی می‌شود، گفت: شاخص‌ها تا پایان سال 89 هزار و 90 هزار واحد را نیز پشت سر می‌گذارند اما پیش‌بینی‌ها حاكی از آن است كه برای یكی دو ماه به فاز استراحت خواهند رفت و مجددا حركت می‌كنند.

بقایی در خاتمه افزود: در صورتی كه اوراق تبعی یا بیمه‌ای مجددا منتشر می‌شد؛ توان ارزیابی شركت‌ها از شرایط حاكم افزوده می‌شد و میزان اطمینان از سرمایه‌گذاری‌ها افزایش پیدا می‌كرد و حاشیه امنی برای سرمایه‌گذاران فراهم می ‌شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24