Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر عامل بازرگانی پتروشیمی از تمایل سرمایه‌ گذاران عرب به سرمایه‌ گذاری مشترک در پتروشیمی ایران خبر داد و گفت: به هیچ وجه در حال حاضر در بازرگانی پتروشیمی چیزی به عنوان پول بلوکه‌ شده در خارج از کشور ندارد.

مصطفی تهرانی صفا در یک گفت ‌و گوی مشروح دو ساعته با فارس،‌ ضمن تشریح کامل اثرات تحریم‌ های غرب بر تجارت محصولات پتروشیمی ایران و روش‌های مقابله با این تحریم‌ ها، تاکید کرد: به هیچ وجه در حال حاضر در بازرگانی پتروشیمی چیزی به عنوان پول بلوکه شده نداریم اما مشتریانی وجود دارند که به ما بدهکارند یا در موارد اندکی در دعوای حقوقی در این باره هستیم.

وی افزود: قبل از اعمال تحریم‌ها 13 درصد محصولات پتروشیمی را به اروپا صادر می‌کردیم اما امروز جای پای بسیار خوبی در خاور دور یافته‌ایم که بالای 50 درصد سهم بازار صادراتی ما را تشکیل می ‌دهد.

مدیرعامل بازرگانی پتروشیمی با بیان اینکه در حال حاضر 15 شرکت و گروه در تجارت محصولات پتروشیمی ایران فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: وقتی این فعالان در کنار هم بنشینند لااقل می‌توانند یک تشریک مساعی داشته باشند. اما الان هر کس برای خودش در بازار فعالیت می‌کند که این مسئله مشکلات زیادی ایجاد می ‌کند.

وی اظهار داشت: در 8 ماهه امسال 2.3 میلیون تن به ارزش 2.2 میلیارد دلار توسط بازرگانی پتروشیمی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش را نشان می ‌دهد.

طهرانی صفا اضافه کرد: یکی از دلایل اصلی کاهش، محصولات رافینیتی و Heavy End است که قبلاً صادر می‌شد چنانکه ما قبلاً 1.3 میلیارد دلار صادرات Heavy End داشتیم اما الان کل آن برای تولید بنزین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اگر تجارت محصولات پتروشیمی مدیریت نشود بعد از تحریم با یک مصیبت بزرگ مواجه خواهیم شد، چنانکه تنها یکی از عواقب آن گسترش قاچاق محصولات پتروشیمی به خارج از کشور است.

مدیرعامل بازرگانی پتروشیمی با تاکید بر اینکه بعد از تحریم‌ ها باید درباره انتخاب، نگه داشتن و ثبات بازارهایمان به دقت تصمیم‌گیری کنیم،‌ گفت: در همین دو روزه اخیر از کشورهای حاشیه خلیج فارس تماس‌های متعددی با ما گرفته شده است؛ برادر فلان شیخ ما را دعوت کرده و فلان تاجرهای عرب به اینجا آمده‌اند؛ البته می‌خواهند فعلاً اسمی از آنها مطرح نباشد.

وی افزود: آنها می‌خواهند در سرمایه‌ گذاری‌ ها مشارکت کنند و در عین حال پول‌ های اضافه‌ ای که در این کشورها وجود دارد را به کار بگیرند، چنانکه پیشنهاد سرمایه‌گذاری مشترک در ایران و خارج از ایران را ارائه می ‌کنند.

طهرانی صفا گفت: باید سازوکار استفاده از بورس کالا در عرضه محصولات پتروشیمی اصلاح شود و مکانیزم قیمت‌گذاری وزارت صنعت باید حتما حذف شود.

مشروح گفت‌ و گوی 120 دقیقه‌ای خبرگزاری فارس با طهرانی صفا درباره واقعیت‌ های تحریم‌ های صنعت پتروشیمی و شرایط پس از تحریم به زودی منتشر خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24