Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، وام خرید لوازم خانگی یكی از انواع تسهیلاتی است كه برخی از بانك ها و موسسات معتبر بانكی در سبد خدمات خود ارائه می دهند. این نوع وام در ماه های اخیر از خدمات بانكی شماری از موسسات مالی حذف شد، اما هنوز هم تعدادی از بانك ها وجود دارند كه این تسهیلات را در اختیار شما قرار می دهند.

بانك تجارت

بانك تجارت برای خرید لوازم خانگی به مشتریان خود تسهیلات خرید اقساطی واگذار می كند البته مهمترین شرطی كه بانك تجارت برای واگذاری این تسهیلات دارد این است كه لوازم خانگی خریداری شده توسط مشتری حتما باید تولید كارخانه های داخلی باشد و این وام برای خرید لوازم خانگی خارجی اختصاص داده نمی شود.

در لیست كالاهای مشمول وام بانك تجارت علاوه بر لوازم خانگی، كالاهای دیگری نظیر دوچرخه، رایانه، لپ تاپ و چرخ خیاطی هم دیده می شود.

سایر شروط بانك تجارت برای متقاضیان وام 

متقاضی وام باید در این بانك دارای سپرده بانكی باشد. از كاركنان بانك تجارت یا اعضای درجه یك خانواده آنها نباشد و از هر كالا تنها یك قلم خریداری كند. ضامن متقاضی وام از كارمندان بانك تجارت نباشد (برای گرفتن وام خرید لوازم خانگی نیاز به یك ضامن بانكی دارید) كالای مصرفی مورد نظر دست اول و نو باشد.

نحوه واگذاری تسهیلات 

متقاضی باید فاكتور رسمی از فروشنده كالا یا  نمایندگی های مجاز تولیدكنندگان كالاهای داخلی به بانك ارایه دهد و بانك تسهیلات مورد نظر را از طریق صدور چك بانكی در وجه فروشنده كالا واگذار می كند. حداكثر تسهیلاتی كه بانك تجارت برای خرید یك كالا در نظر گرفته معادل 80 درصد ارزش كالا است و مبلغ باقیمانده باید به صورت پیش پرداخت توسط مشتری به فروشنده پرداخت شود. مدت بازپرداخت تسهیلات حداكثر 30 ماه است، میزان تسهیلاتی كه بانك تجارت به متقاضیان خرید اقساطی لوازم خانگی واگذار می كند حداكثر یك میلیون و 500 هزار تومان است.

بانك صادرات

در لیست كالاهای مشمول وام بانك صادرات، تنها لوازم خانگی به چشم می خورد و این بانك هم تنها برای كالاهای تولید داخل وام های خود را مشتریانش واگذار می كند.

شروط بانك صادرات برای متقاضیان وام

بانك صادرات برای متقاضیان وام خرید لوازم خانگی شرط های كمتری گذاشته است. در شرایط این بانك آمده است: كالای مصرفی نو و دست اول باشد. میزان حقوق و مزایای متقاضی وام و ضامن او حداقل معادل دو برابر قسط ماهانه تسهیلات باشد.

نحوه واگذاری تسهیلات

نحوه واگذاری تسهیلات بانك صادرات هم مشابه بانك تجارت است و متقاضی وام باید پیش فاكتور خرید كالا را كه به مهر و نشانی فروشنده رسمی كالا و نمایندگی های مجاز تولیدكنندگان كالاهای داخلی باشد به بانك ارائه دهد و بانك مبلغ موردنظر را در وجه فروشنده كالا صادر می كند.

مبلغی كه بانك صادرات برای خرید لوازم خانگی واگذار می كند دو میلیون تومان است، اما مهلت بازپرداخت آن شش ماه كمتر از بانك تجارت است و متقاضی باید حداكثر تا 24 ماه یعنی دو سال وام دریافتی خود را به بانك برگرداند. نكته دیگر آنكه نرخ سود تسهیلات بانك صادرات 12 درصد تعیین شده است.

بانك ملی

بانك ملی هم علاوه بر انواع لوازم خانگی برای خرید رایانه و چرخ خیاطی هم تسهیلات خود را به متقاضیان واگذار می كند و البته شرط تولید داخلی برای كالاهای خریداری شده توسط مشتری نیز جزو شرایط این بانك است.

شروط بانك ملی برای متقاضیان وام 

متقاضی دریافت وام از بانك ملی حتما باید در این بانك دارای سپرده باشد و اولویت واگذاری وام برای افرادی است كه بیشتر از یك سال در این بانك سابقه افتتاح حساب دارند. سن متقاضی دریافت وام حداقل باید 18 سال تمام باشد.

نحوه واگذاری تسهیلات

بانك ملی با شرایط ساده تری تسهیلات خود را به متقاضی واگذار می كند و تنها كافی است كه یك برگ پیش فاكتور خرید كالای تولید داخل را به بانك ببرید و وام مورد نیازتان را شخصا تحویل بگیرید.

نكته قابل توجه درباره تسهیلات خرید لوازم خانگی كه بانك ملی واگذار می كند این است كه این بانك در حدود دو برابر سایر بانك ها به مشتریانش وام می دهد و اقساط آن را به صورت سه ساله از متقاضیان دریافت می كند. مبلغ وام بانك ملی 4 میلیون تومان است كه مشتری باید ظرف 36 ماه و با سود 12 درصد آن را به بانك برگرداند.

بانك گردشگری

بانك گردشگری یكی دیگر از بانك هایی است كه وام خرید لوازم خانگی می دهد البته این بانك هم مانند سایر بانك ها یك سری شرایط عمومی دارد كه این شرایط همان تولید داخلی كالاهای مورد تقاضا و صدور چك وام در وجه فروشنده كالا است.

شروط بانك گردشگری برای متقاضیان وام

میزان حقوق و مزایای متقاضی و ضامن او حداقل معادل دو برابر میزان قسط ماهانه تسهیلات باشد. بانك گردشگری نیز برای مبلغ وام خرید لوازم خانگی 4 میلیون تومان را در نظر گرفته است اما نكته اینجاست كه این بانك برخلاف بانك ملی خواهان برگرداندن وام ظرف مدت دو سال است و سودی كه برای این تسهیلات خود در نظر گرفته 14 درصد است.

بانك ملت

بانك ملت برای واگذاری وام خرید لوازم خانگی شروط خاصی تعیین نكرده است جز آنكه لوازم خانگی خریداری شده كالای تولید داخل باشد و میزان وام درخواستی را كارشناسان این بانك بعد از بررسی درخواست و مدارك متقاضی تعیین می كنند. البته سقف وامی كه بانك ملت برای خرید لوازم خانگی می دهد نیز 4 میلیون تومان است و مدت بازپرداخت این وام هم با  حداكثر عمر مفید اموال خریداری شده سنجیده و تعیین می شود. برای گرفتن وام از بانك ملت نیز نیاز به یك ضامن معتبر بانكی دارید كه میزان حقوق آن حداقل دو برابر میزان اقساطی باشد كه بانك برای شما تعیین می كند.

صندوق مهر امام رضا(ع)

صندوق مهر امام رضا نیز برای خرید لوازم خانگی تولید داخل به متقاضیان خود وام پرداخت می كند. شرط صندوق مهر امام رضا برای واگذاری وام خرید لوازم خانگی این است كه شما متأهل باشید و تازه ازدواج كرده باشید. میزان وام این صندوق یك میلیون تومان به هر یك از زوجین است و در نتیجه یك زن و شوهر جوان می توانند مبلغ 2 میلیون تومان وام خرید لوازم خانگی از این صندوق اعتباری دریافت كنند.

صندوق مهر امام رضا نیز برای متقاضیان وام این شرط را قایل شده است كه لوازم خانگی خریداری شده نو و دست اول باشد و از هر نوع كالا تنها یك قلم خریداری شود. برای دریافت وام صندوق مهر امام رضا هم باید یك ضامن داشته باشید و پیش فاكتور خرید لوازم خانگی را ارایه دهید.

مداركی كه باید به بانك ببرید

اصل و كپی شناسنامه و كارت ملی  متقاضی و ضامن

فیش حقوقی و یا گواهی شغلی متقاضی و ضامن

یك قطعه عكس متقاضی وام

پیش فاكتور خرید كالا

برگه درخواست وام كه باید از متصدی امور بانكی بانك مورد نظرتان دریافت و پر كنید

نكته: بعضی از بانك ها آخرین فیش آب، برق یا گاز خانه تان را از شما می خواهند تا نشانی دقیق تان را با محدوده فعالیت شعب بانكی خود تطبیق دهند و نزدیك ترین شعبه را برای دریافت وام به شما معرفی كنند.
 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24