Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور از تعیین قیمت آجیل شب یلدا خبر داد و گفت: افزایش نرخ به هیچ وجه نخواهیم داشت.

علیرضا ارزانی ممقانی در گفت ‌و گو با فارس، در رابطه با وضعیت قیمت آجیل و خشکبار با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا اظهار داشت: افزایش قیمت آجیل و خشکبار را در روزهای آینده و شب یلدا و حتی بعد از آن نیز نخواهیم داشت.

وی افزود: قیمت آجیل و خشکبار تعیین شده و دلیلی بر افزایش آن به سبب مناسبت‌های مختلف وجود ندارد. ارزانی تصریح کرد: کنترل و نظارت خاصی بر قیمت آجیل و خشکبار حاکم است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌ های گذشته نیز نظارت و کنترل بر قیمت آجیل و خشکبار بوده گفت: از دو ماه پیش توسط بازرس‌هایی ویژه که از افراد با سابقه و خوشنام صنف آجیل و خشکبار هستند، نظارت هم بر قیمت و هم بر کیفیت محصول انجام شده است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور و مشهد در رابطه با نحوه کار بازرسان نیز ادامه داد: این بازرسان راهنما از سوی اتحادیه صنف آجیل و خشکبار در راستای نظارت بر قیمت ‌ها و کیفیت محصولات به واحدهای صنفی می‌روند که در رابطه با واحد صنفی متخلف در وهله اول با دادن هشدار و سپس با ارائه روش‌ های بهتر خشک کردن محصول خشکبار، واحد مربوطه را راهنمایی می‌ کنند.

ارزانی افزود: بازرسان راهنما در پروسه وظیفه خویش با واحد متخلف در مرحله سوم وی را به آموزش در کارگاه‌های نمونه فرآوری خشکبار در سطح استان معرفی می‌کنند و اگر چنانچه فرد متخلف باز هم به کار خود ادامه داد به تعزیرات معرفی و جریمه می‌شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور و مشهد در ادامه بیان کرد: با وجود اینکه مردم خواص خشکبار و مصرف آن را یکی از ملزومات سلامتی خود و فرزندان خویش می‌دانند اما به علت نداشتن توان خرید آجیل و خشکبار شاهد وفور این محصولات در بازار هستیم.

وی تصریح کرد: مقارن شدن شب یلدای سال جاری با اربعین حسینی و دهه آخر صفر نیز تقاضا را برای خرید آجیل و خشکبار کمتر کرده است.

ارزانی با اشاره به اینکه هر ساله مراسم‌ ویژه‌ شب یلدا برگزار می‌شود، افزود: در سال جاری شاهد هجوم تقاضا و خرید آجیل و خشکبار در رابطه با این مراسم نبوده و به دلیل فاصله زمانی شب یلدا با بعد از ایام سوگواری امام حسین (ع) نیز شاهد هجوم تقاضا نخواهیم بود بنابراین با وفور آجیل و خشکبار در بازار، افزایش قیمت نیز مطلقاً وجود نخواهد داشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24