Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رئیس کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه عدم اجرای تبصره 4 ماده 6قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مبنی بر خرید و فروش محصولات و نهاده های کشاورزی به معنای تخلف نیست ،گفت:در شرایطی که دولت برای قیمت گذاری مداخله می کند و نسبت به خرید محصولات کشاورزی اقدام می کند طبیعتا خرید و فروش محصولات کشاورزی از طریق بورس امکان پذیر نیست.
عباس رجائی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت درباره عدم اجرای تبصره 4 ماده 6 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مبنی بر اینکه خرید و فروش نهاده ها و محصولات تولیدی در صورتی که از اقلام قابل معامله در بورس باشد باید از طریق شرکت در بورس کالا انجام شود، تصریح کرد: بورس کالا برای تعیین قیمت برای کالاهای راهبردی است و در حال حاضر به دلیل اینکه دولت مداخله هایی در خرید تضمینی انجام می دهد طبیعتا بورس کالا معنا ندارد.
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: خرید و فروش نهاده ها و محصولات تولیدی از طریق بورس کالا زمانی معنا دارد که آزاد سازی قیمت ها صورت گیرد و محصولات و نهاده های کشاورزی مانند بسیاری از کالاها در بورس کالا کشف قیمت شوند.
وی در توضیح مطلب فوق ادامه داد: اما در شرایطی که دولت برای قیمت گذاری گندم مداخله می کند و نسبت به خرید تضمینی گندم اقدام می کند طبیعتا خرید و فروش محصولات کشاورزی از طریق بورس امکان پذیر نیست.
این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: البته خرید و فروش برخی کالاهای کشاورزی مانند ذرت تا حدودی از طریق بورس صورت می گیرد اما ساختار این موضوع باید تقویت شود و عدم اجرای تبصره 4 ماده 6قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مبنی بر خرید و فروش محصولات و نهاده های کشاورزی به معنای تخلف نیست اما این موضوع در دستور کار است تا خرید و فروش این محصولات نیز از طریق بورس انجام شود.
رجائی ادامه داد: به دلیل اینکه خرید و فروش محصولات کشاورزی به لحاظ ساختار کشاورزی خرد کشور شرایط خاصی دارد طبیعتا تولیدکنندگان کالاهای خرد کشاورزی نمی توانند در بازار بورس وارد شوند و این بستگی به تشکیل ساختارهای بزرگ در بخش کشاورزی دارد تا شرایط خرید و فروش نهاده های کشاورزی در بورس فراهم شود.
وی در پاسخ به این سوال که قانونی برای خرید و فروش نهاده ها و محصولات تولیدی در مجلس تصویب شده اما شرایط اجرای آن فراهم نیست؛ در این شرایط لزوم تصویب اینگونه قوانین چیست؟ گفت: این یک قانون دائمی در حوزه کشاورزی است و باید در جهت فراهم شدن زیرساخت های آن حرکت کنیم و درواقع باید گفت با تصویب این قانون برای آینده بخش کشاورزی پیش بینی شده است.
رجائی درباره زمان اجرای خرید و فروش نهاده های کشاورزی از طریق بورس تصریح کرد: در این راستا بورس کالا نیز باید در حوزه کشاورزی فعال تر شود ضمن اینکه شرکت های بازرگانی و دولتی باید در این جهت فعال تر شوند.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه نمی توان زمان دقیقی برای اجرای این تبصره اعلام کرد، گفت: شرایط  و زیرساخت های لازم برای خرید و فروش محصولات کشاورزی از طریق  بورس احتمالا تا پایان برنامه پنجم توسعه فراهم می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24