Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 رویترز گزارش داد که درخواست دولت آمریکا از کنگره برای به تعویق انداختن تصویب تحریم‌های بیشتر علیه ایران، روز سه شنبه با حمایت کلیدی رئیس کمیته بانکداری سنای آمریکا روبرو شد که اعلام کرد در حال حاضر از طرح جدید تحریم‌ها حمایت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رویترز در ادامه گزارشش نوشت: دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تاکید دارد که هرگونه طرح تحریم جدیدی می‌تواند مذاکرات هسته‌یی با ایران برای رسیدن به یک توافق جامع را به خطر اندازد.
سناتور تیم جانسون ، رئیس دموکرات کمیته بانکداری سنای آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد : رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه(آمریکا) استدلال قوی را برای به تعویق انداختن اقدام کنگره در زمینه‌ تحریم‌های جدید ایران ارائه کرد‌ه‌اند. بنابراین من از درخواست آنها حمایت می‌کنم و فعلا اقدام کمیته را به تعویق می‌اندازم.
کمیته بانکداری سنای آمریکا مسئول نظارت بر طرح تحریم‌ها در سنا است و چندین ماه است که پیش بردن یا نبردن محدودیت‌های جدید علیه ایران را به مناظره گذاشته بود.
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه دریک جلسه عمومی کمیته‌ امور خارجه‌ مجلس نمایندگان آمریکا در این زمینه شهادت داد .
وی و جک لیو، وزیر خزانه داری آمریکا قرار است امروز ( چهارشنبه) یک جلسه محرمانه برای هر 100 عضو سنای آمریکا بگذارند.
وندی شرمن، مذاکره کننده هسته‌یی ارشد آمریکا در ژنو و دیوید کوهن، معاون وزیر خزانه داری آمریکا نیز قرار است روز پنج شنبه در برابر کمیته بانکداری سنا شهادت بدهند.
در جلسه‌ روز سه شنبه ، جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها سوالاتی را درباره‌ توافق موقتی بین ایران و گروه 1+5 که در تاریخ 24 نوامبر حاصل شد مطرح کردند.
دولت اوباما امیدوار است که این توافق که قرار است 6 ماه طول بکشد ولی می‌تواند طبق توافق دوجانبه 6 ماه دیگر تمدید شود زمان کافی برای مذاکره درباره‌ی یک توافق نهایی با ایران، در عرض یک سال را فراهم کند.
در جلسه روز سه شنبه الیوت انگل ، دموکرات ارشد مجلس نمایندگان آمریکا به کری گفت که به عقیده‌ی وی دولت آمریکا با تحریم‌های بیشتر اهرم محکمتری خواهد داشت.
دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان سنای آمریکا علاوه بر آن گفتند که به معرفی یک طرح جداگانه در خارج از چارچوب کمیته بانکداری که بر اساس آن اگر ایران به توافق موقتی عمل نکند تحریم‌های جدیدی در عرض 6 ماه علیه تهران اعمال می‌شود، نزدیک شده‌اند.
هنوز مشخص نیست چنین طرحی چگونه بدون حمایت کمیته بانکداری سنا موفق خواهد شد ، زیرا رهبران دموکرات سنا جزو قوی‌ترین حامیان اوباما در واشنگتن هستند.
به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی اخیرش با مجله تایم تاکید کرد که هرگونه تحریم‌ جدیدی که توسط کنگره‌ آمریکا تصویب شود توافق موقتی ژنو را متزلزل خواهد کرد.  

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24