Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

معاون سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس به پروسه زمانی احتیاج داشته و بعید است در سال جاری انجام شود.

حسن محمد تبار در گفت ‌و گو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت واگذاری استقلال و پرسپولیس به ایسنا گفت: واگذاری استقلال و پرسپولیس در قانون بودجه وجود داشته و برای واگذاری آن‌ها تردیدی وجود ندارد اما واگذاری این دو شرکت به پروسه زمانی نیاز دارد که بعید است در سال جاری انجام شود.

وی در مورد اقدامات مورد نیاز برای واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس گفت: ابتدا باید گزارش مجمع عمومی این دو باشگاه ارائه شده و صورت‌ دارایی‌ها و بدهی‌ها افشا شود تا مبنای قیمت گذاری قرار گیرد.

محمد تبار ضمن اظهار امیدواری از اینکه در فرصت زمانی مناسب قیمت گذاری این دو باشگاه انجام می شود، ادامه داد: قرار است در مرحله اول پنج درصد از سهام این دو شرکت از طریق فرابورس عرضه شود.

به گزارش ایسنا، در حالی زمان واگذاری دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس پس از چندین سال هنوز نامشخص است که طبق وعده مسئولان قرار بود تا حداقل سهام یکی از این دو باشگاه ورزشی قبل از پایان سال91 در فرابورس عرضه شود که این وعده همانند سال‌ های گذشته محقق نشد و واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس در خوان آخر واگذاری گیر کرد.

عرضه نشدن سهام استقلال و پرسپولیس قبل از پایان سال 91 و در شش ماهه اول 92 نشان داد که با وجود واگذاری دو باشگاه ورزشی به این دو باشگاه و خارج شدن آنها از ساختار زیاندهی، موانعی سیاسی و اقتصادی زیادی پیش روی این دو باشگاه قرار دارد که مانع از واگذاری آنها تاکنون شده است.

این در حالی است که علاوه بر الزام به واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس در سال جاری، نمایندگان مجلس در تصمیم جدید خود به دولت اجازه دادند تا 49 درصد از سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را به هواداران و 51 درصد را به بخش خصوصی واگذار می ‌شود.

بر این اساس تمامی این اقدامات در حالی انجام شده است که رییس سازمان بورس نیز از پابرجا بودن موانع واگذاری سهام سرخابی ‌ها سخن گفته و واگذاری این دو باشگاه را منوط به شفاف سازی دانسته است.

با این حال باید دید که باشگاه های استقلال و پرسپولیس با ارائه اطلاعات لازم و شفاف سازی چه زمانی مجال حضور در بازار سرمایه را در دولت جدید پیدا خواهند کرد و آیا همانند سال های گذشته به دلیل ساختار مالی نامناسب و مسائل سیاسی و اقتصادی همچنان پشت درهای فرابورس باقی می مانند؟ 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24