Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

یک کارشناس بازار سهام با اشاره به اینکه گروه ‌های سیمانی به افزایش ۲۷۰ درصدی بودجه عمرانی واکنش مثبت نشان دادند، گفت: پالایشگاه‌ ها تحت تأثیر نفت ۱۰۳ دلاری، دلار 2650 تومانی و منتفی شدن پرداخت مالیات ارزش افزوده‌شان، صف خرید شدند.

محمد شاهینی در گفت ‌و گو با فارس، با اشاره به روند صنایع مختلف بورسی و میزان تأثیرپذیری آنان از اولین بودجه دولت روحانی برای سال 93 اظهار داشت: نمادهای حاضر در گروه سنگ آهن هر ساله به دلیل بهره مالکانه که از طرف دولت تعیین می‌شود، از خود واکنش نشان می‌دهد.

* پالایشگاه‌ ها متأثر از 3 خبر مثبت

وی با بیان اینکه پالایشگاه‌ها درباره نفت 103 دلاری چشم انداز خوبی برای خود دارند، ادامه داد: پیش‌بینی دلار 2650 تومانی و منتفی شدن پرداخت مالیات ارزش افزوده توسط پالایشگاه‌ها از جمله اخباری بود که موجب اثرگذاری مثبت آنان در شاخص بورس بود.

* دلایل صف فروش خودرویی و جمع شدن صف در پایان معاملات

این کارشناس بازار سهام با اشاره به دلایل روند منفی صنایع مختلف خودرویی در بازار امروز گفت: خودرویی‌ ها در انتظار نرخ دلار پایین‌تری در بودجه سال 93 بوده‌ اند، بر این اساس پیشنهاد دلار 2600 تومانی نسبت به دلار مبادله‌ای با افزایش همراه بوده است.

وی ادامه داد: این صنایع با توجه به خرید مواد اولیه خود به شدت وابسته به نرخ ارز هستند و یکی از مصرف‌کنندگان ارز برای انجام تولیدات خود به شمار می‌روند.

شاهینی درباره برخی شایعات در بازار مبنی بر حضور هیئت پارلمانی فرانسه در ایران گفت: یکی از دلایل جمع‌شدن صف فروش برخی نمادهای خودرویی، شایعه‌ای مبنی بر حضور هیئت  پارلمانی از فرانسه بود.

وی با بیان ای نکه در گروه شرکت ‌های پتروشیمی خبر منفی به خصوصی وجود نداشت، گفت: در صورت عدم تخفیف خوراک مایع پتروشیمی‌ها صف خرید برخی نمادهای حاضر در گروه پتروشیمی دوام نخواهد داشت؛ در این گروه هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین تعدیل مثبت خواهد داد.

* سیمانی‌ ها سینگال مثبت گرفتند

 این کارشناس بازار سهام با اشاره به دلایل روند مثبت گروه سیمانی تأکید کرد: تعیین بودجه عمرانی با افزایش 3 برابری یکی از اخبار با اهمیت و مثبت شرکت‌های سیمانی به شمار می ‌رود چرا که مصرف سیمان با رونق پروژه‌های عمرانی اثر مثبت خواهد داشت.

وی درباره امکان تعدیل مثبت سیمان فارس و خوزستان از محل زیر‌مجموعه‌ های خود گفت: یکی از مباحث مهم در گروه‌های سیمانی، افزایش نرخ صادرات و مصرف سیمان در آینده است.

*ریزش بانک‌ ها برای اصلاح قیمتی

شاهینی با اشاره به اینکه روند منفی در کل گروه بانکی دلیل منطقی ندارد، از سینگال مثبت خرید برای سرمایه‌گذاران خبر داد و افزود: در این گروه تنها، بانک دی با منتفی اعلام کردن افزایش 400 درصدی سرمایه با صف فروش همراه شد. در مجموع اخبار منفی از بانک‌ها وجود ندارد و به نوعی در حال اصلاح قیمتی هستند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24