Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از مصوبه هیئت مدیره سازمان مبنی ‌بر اختیاری ‌شدن ضمانت نقدشوندگی در صندوق ‌های سرمایه ‌گذاری خبر داد.

به گزارش سنا، دکتر علی سعیدی افزود: در ابتدای شکل ­ گیری صندوق ­ های سرمایه ­ گذاری، برای کمک به شکل­ گیری صندوق­ها و ایجاد مشوق­ ها، برخی ویژگی­ ها، مانند الزامی‌بودن ضامن نقدشوندگی برای صندوق­ ها در نظر گرفته شد، اما اکنون که حدود 6 سال تجربه اجرایی و نظارتی در بازار سرمایه کشور ایجاد شده، زمان آن رسیده که ویژگی­ های بازاری بیشتری بر صندوق­ ها حاکم شود و مدیران سرمایه­گذاری هم با فراغ بال بیشتری به مدیریت سبد بپردازند و هم با وجود دارایی تحت مدیریت بیشتر، از صرفه­ جویی به مقیاس استفاده کنند.

وی گفت: متوسط ارزش معاملات روزانه سهام در سال 1387، زمان شکل­ گیری صندوق­ ها معادل 578 میلیارد ریال بود، در حالی­ که در سال جاری بر اساس آمار معاملات 8 ماهه اول، ارزش معاملات سهام (در بورس تهران و فرابورس ایران) به 4,946 میلیارد ریال در روز رسیده است. همچنین ارزش بازار سهام در ابتدای سال 1387 معادل 462 هزار میلیارد ریال بود که در پایان آبان ماه سال جاری این عدد برای مجموع دو بورس به 4,732 هزار میلیارد ریال رسیده است، بنابر این با توجه به اندازه بازار و ارزش معاملات، بازار سرمایه آمادگی برخی تغییرات توسعه‌ای را دارد که در برنامه سازمان قرار دارد.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس تأکید کرد: با توجه به حضور بیشتر سرمایه­ گذاران در بورس و بهتر بودن سرمایه­ گذاری غیرمستقیم ازطریق سبد گردان­ ها یا صندوق‌های سرمایه­ گذاری در مقایسه با خرید مستقیم سهام، لازم است نقش صندوق­ ها در بازار ثانویه بیش از پیش باشد و چه از نظر دسترسی و چه از نظر قابلیت دریافت سفارش صدور واحدهای سرمایه­ گذاری، آمادگی بیشتری در بین صندوق­ های سرمایه‌ گذاری ایجاد شود.

سعیدی ادامه داد: در حال حاضر در مجموع 110 صندوق فعال در بازار سرمایه کشور، 9000 میلیارد ریال سهام و 6000 میلیارد ریال انواع ابزارهای با درآمد ثابت بازار سرمایه مدیریت می­ شود که تعداد صندوق ­ها با ارزش تحت مدیریت آن و ارزش معاملات روزانه سهام، چندان مطابقت ندارد، اما انتظار داریم مدیران سرمایه­ گذاری در صندوق ­ها بیش از پیش به توسعه فعالیت­ ها بپردازند و با بهره ‌گیری از روش­ های بازاریابی مالی و ارائه خدمات بهتر به مشتریان، به جذب بیشتر سرمایه­ گذاران در بازار سرمایه به سوی صندوق­ های سرمایه­ گذاری بپردازند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24