Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همكاری ها در بخش آب و برق با كرواسی خبر داد.

به گزارش گروه انرژی
، "اسماعیل محصولی" امروز (چهارشنبه) در نشستی با هیات تجاری كرواسی كه به ریاست رییس جمهوری سابق این كشور به ایران سفر كرده اند، با بیان اینكه بخش خصوصی ایران برای اجرای طرح های سدسازی، نیروگاه های حرارتی و برقابی در كرواسی آمادگی کامل دارد، گفت: شركت های كرواسی می توانند با بازدید از توانمندی های شركت های ایرانی، همكاری های خود را در زمینه آب و برق با این كشور گسترش دهند.

وی با تشریح ماموریت های وزارت نیرو و شرایط كنونی صنعت آب و برق در ایران، گفت: در زمان كنونی، ظرفیت نصب شده نیروگاهی ایران به 70 هزار مگاوات رسیده است و ایران با بیشتر كشورهای همسایه مبادله برق دارد.

وی ادامه داد: اكنون ایران در احداث نیروگاه های حرارتی و سیكل تركیبی 95 درصد به خودكفایی رسیده است و در بسیاری از كشورها نیروگاه احداث می كند.

وی افزود: در زمان كنونی وزارت نیرو در بخش انرژی های نو مانند انرژی های بادی و خورشیدی فعالیت دارد و حدود 15 درصد (بیش از 10 هزار مگاوات) از ظرفیت نصب شده ایران به نیروگاه های برق آبی اختصاص دارد.

محصولی با بیان اینكه وزارت نیرو در زمینه مدیریت جامع منابع آب مانند تامین آب كشاورزی، شرب و صنعت نیز فعالیت می كند، گفت: حجم مخازن سدهای كشور در زمان كنونی 40 میلیارد مترمكعب است كه با احداث سدهای جدید این حجم به 50 میلیارد مترمكعب می رسد و در بسیاری از این سدها، نیروگاه های برقابی وجود دارد.

وی ادامه داد: هم اكنون ایران رتبه چهارم در سدسازی و رتبه چهاردهم را از نظر ظرفیت نصب شده برق در جهان دارد.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل با بیان اینكه ظرفیت های همكاری دو كشور بسیار زیاد است، ابراز امیدواری كرد: با برگزاری اجلاس پنجم كمیسیون همكاری های مشترك دو كشور و بازدید از توانمندی های شركت های ایرانی، زمینه های همكاری دو كشور در بخش آب و برق گسترش یابد.

وی با بیان اینكه با امضای اسناد بازرگانی میان دو كشور به نظر می رسد كه مسیری طولانی در زمینه گسترش همكاری های دو كشور طی شده است، گفت: باید تلاش شود تا این اسناد عملیاتی و اجرایی شود.

محصولی تصریح كرد: امكان سرمایه گذاری شركت های ایرانی در كرواسی، شركت های كرواسی در ایران و سرمایه گذاری های مشترك در كشورهای ثالث وجود دارد.

وی افزود: اكنون ایران در تاجیكستان نیروگاه برقابی، در عراق نیروگاه گازی و در سوریه چند نیروگاه حرارتی احداث كرده كه در حال بهره برداری است.

وی با بیان اینكه باید موانع موجود در جهت گسترش همكاری های دو كشور برداشته شود، گفت: اراده مقام های سیاسی، علایق ملت های دو كشور و توانمندی های دو كشور بر افزایش همكاری ها است.

وی با بیان اینكه تحریم ها مبادله های تجاری ایران با دیگر كشورها را متوقف نكرده است، گفت: سالانه 200 میلیارد دلار مبادله تجاری، 45 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی و 100 میلیارد دلار صادرات نفتی در زمان تحریم ها انجام شده است.

منبع: پول نیوز

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24