Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

شرکت کی تی ام در سال 1934 توسط "هانس ترونکنپولز" در ماتیگ هوفن اتریش تاسیس شد و در ابتدا به نام Kraftfahrzeuge Trunkenpolz  شناخته می شد. در حقیقت، این شرکت یک فروشگاه فلزکاری بود و فروش بسیار پایینی داشت. از این رو، مالکان آن تصمیم به تولید موتورسیکلت گرفتند. دو سال بعد یعنی در سال 1953، تاجری اتریشی به نام "ارنست کرون ریف" بخش قابل توجهی از سهام این شرکت را خریداری کرده و نام آن به Kronreif & Trunkenpolz Mattighofen (KTM) تغییر یافت.

به گزارش گروه بین الملل پول نیوز، طی سال نخست فعالیت های این شرکت با نام جدید، آنها تنها 20 کارمند در اختیار داشته و تقریبا روزانه سه دستگاه موتورسیکلت تولید می کردند که مدل 98 سی سی R100، پروژه ای که در سال 1951 آغاز شده بود، از آن جمله بود. نخستین حضور کی تی ام در مسابقات موتورسیکلترانی به سال 1953 و پنجمین دوره مسابقه گایزبرگ باز می گردد که این شرکت توانست رده های اول تا سوم این مسابقه را به خود اختصاص دهد.

در سال 1954، کی تی ام عرضه هزارمین موتورسیکلت خود را جشن گرفت. طی همان سال، این شرکت موفق شد تا در مسابقات قهرمانی ملی 125 اتریش به پیروزی دست یابد. دو سال بعد، کی تی ام برای نخستین بار در مسابقه بین المللی سیکس دیز شرکت کرد و مدال طلای این مسابقه را از آن خود کرد.

در سال 1959، "لودویگ آپفلبک"، مهندس کی تی ام، موتورسیکلت مسابقه ای جدیدی را معرفی کرد که "اروین لچنر" با استفاده از آن موفق به پیروزی در چندین مسابقه خارج جاده ای شد. اگرچه همه چیز برای کی تی ام در صنعت موتورسیکلت سازی خوب پیش می رفت، این شرکت تولید دوچرخه را در سال 1964 آغاز کرد.

دو سال بعد یعنی در سال 1966، کی تی ام تولید موتورسیکلت پنتون سیکس دیز که قرار بود به آمریکا صادر شود را آغاز کرد. در همان سال، "مانفرد کلر"، موتورسیکلت سوار کی تی ام، موفق شد با استفاده از موتورسیکلت 250 سی سی موتوکراس قهرمان مسابقات قهرمانی ملی اتریش شود.

در سال 1973، کی تی ام تولید انبوه موتوکراس 250 و اندورو را آغاز کرده و در همان سال تیم اتریش نخستین پیروزی های خود در مسابقه قهرمانی جهان و گرند پری را ثبت کرد. تا سال 1974، دامنه محصولات تولیدی کی تی ام به بیش از 42 مدل رسیده بود، اما در همان سال تولید موتورسیکلت هابی III نیز آغاز شد.
کی تی ام دهه 80 میلادی را با معرفی نخستین موتورسیکلت موتوکراس 125 سی سی در سال 1981 که با آب خنک می شد، آغاز کرد. یک سال بعد، آنها سیستم تعلیق جدید "پرو لِور" را در تمامی موتورسیکلت های تولیدی خود به کار گرفتند. در سال 1984، کی تی ام تولید رادیاتور و فروش آن به شرکت های رقیب که سوزوکی یک از مطرح ترین آنها بود را آغاز کرد. در همان دوران، کی تی ام تولید قطعات موتورسیکلت را نیز انجام می داد و تولید صد هزارمین پیشرانه که با معرفی مدل 500 سی سی - از سیستم خنک کننده با مایع سود می برد - همراه بود را جشن گرفت.

تولید انبوه پیشرانه کی تی ام 4 در سال 1987 آغاز شد، اما یک سال بعد "اریک ترونکنپولز"، یکی از موسسان این شرکت فوت کرد. پس از آن و به واسطه ورشکستگی، کی تی ام به بخش های مستقل تقسیم شد که به تولید رادیاتور و یا تولید موتورسیکلت و دوچرخه می پرداختند.

در سال 1992، شرکت جدید کی تی ام اسپرت موتورسایکل GmbH که امروزه به نام کی تی ام اسپرت موتورسایکل AG شناخته می شود به صورت رسمی و با تیم مدیریت جدید شکل گرفت که به معرفی هارد اندورو و طراحی جدید موتورسیکلت های کی تی ام منجر شد. در شرایطی که کی تی ام بیشتر به عنوان تولیدکننده موتورسیکلت های خارج جاده ای شناخته می شود، اما طی سالیان اخیر تولید موتورسیکلت های خیابانی نیز در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

منبع: پول نیوز


این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24