بلومبرگ طی گزارشی نوشت: شرکت ملی نفتکش ایران امیدوار است پس از توافق هسته ای این کشور و غرب، بتواند روابط تجاری خود را از سر بگیرد اما کارشناسان اروپایی معتقدند حتی پس از تعلیق تحریمهای بیمه ای، ایران همچنان باید به بیمهگران داخلی متکی باشد.
به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، شرکت ملی نفتکش ایران، بزرگترین مالک نفتکش های غول پیکر این کشور، اعلام کرد که امید دارد که توافق هستهای ایران و غرب به کاهش تحریم ها علیه ناوگان دریایی این شرکت منجر شود.
علی صفایی رئیس شرکت ملی نفتکش ایران گفت: ما امیدواریم که پیشرفت اخیر در سطوح سیاسی، محدودیتها علیه ناوگان دریایی ما را کاهش دهد و زمینه روابط تجاری برای کشورهایی که علاقمند به همکاری با ما هستند را تسهیل کند.
وی افزود: از زمان اعمال تحریم های غرب، اکثر تانکرهای این شرکت، نفت صادراتی ایران را به مشتریان آن ارسال میکرد.
از جولای سال گذشته که قوانین اتحادیه اروپا اکثر تانکرهای غیر ایرانی را از تجارت با این کشور بازداشت، کشتیهای این شرکت به کشورهای چین، هند، کره جنوبی و تایوان ارسال می شوند.
بر اساس آمار شرکت کلارکسون بزرگترین شرکت واسطه حمل و نقل دریایی، شرکت ملی نفتکش ایران ناوگانی متشکل از 37 نفتکش بسیار بزرگ با ظرفیت 2 میلیون بشکه نفت در اختیار دارد.
بر اساس آمار همین شرکت، بزرگترین شرکت مالک کشتیهای تجاری عمومی در جهان، خطوط کشتیرانی «میتسو اُ اس کی» در توکیو است که ناوگانی شامل 32 فروند کشتی در اختیار دارد.
اندرو باردوت دبیر و مدیر اجرایی کلوپ حمایت و جبران خسارت پی اند آی که 90 درصد پوشش بیمهای ناوگان دریایی جهان را در اختیار دارد، در اینباره گفت: روشی که اتحادیه اروپا و آمریکا قصد دارند، تا از آن راه تحریمهای ایران را کاهش دهند، احتمال سودی عاید شرکت ملی نفتکش ایران نمی کند.
وی افزود: در حالی که اتحادیه اروپا در نظر دارد، تا تحریم بیمه کشتیرانی ایران را به حالت تعلیق در بیاورد، اما هنوز شرکت ملی نفتکش ایران باید بر بیمهگران داخلی اتکا کند .
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.