Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر تامین سرمایه آرمان از آغاز پذیره ‌نویسی صندوق سرمایه‌ گذاری آسمان آرمانی در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش سنا، محمد جمالی، مدیر عامل تامین سرمایه آرمان، در این خصوص اظهار داشت: پذیره نویسی واحدهای صندوق سرمایه گذاری آسمان آرمانی از روز سه‌شنبه 12 تا 18 آذر ماه جاری در تمام شعب کارگزاری های عضو فرابورس آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به ارکان این صندوق، افزود: موسس و بازارگردان این صندوق تامین سرمایه آرمان بوده و حسابرس آن شرکت حسابرسی دایا رایان و متولی آن موسسه فاطر است. جمالی گفت: حداقل پذیره ‌نویسی واحدهای این صندوق از پنج میلیارد تومان و حداکثر 50 میلیارد تومان است.

وی پشت سر گذاشتن مراحل ثبت را یکی از مهم ترین ویژگی این صندوق دانست و تأکید کرد: برای اولین بار در بازار سرمایه است که صندوقی بلافاصله پس از پذیره نویسی واحدهای صندوق در تابلوی فرابورس مورد معامله قرار می‌گیرد به این دلیل که صندوق آسمان آرمانی قبل از پذیره‌نویسی ثبت شده و با فاصله حداکثر 2 روز کاری وارد فاز عملیاتی و سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی ادامه داد:به این ترتیب معاملات ثانویه این صندوق پس از اتمام پذیره‌نویسی و ثبت صندوق در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز شده و نقل و انتقال واحدهای سرمایه‌گذاری انواع صندوق‌های قابل معامله و صدور و ابطال آنها معاف از مالیات است.

جمالی یکی دیگر از مزیت های این صندوق را کارمزد حداقلی آن دانست و افزود: کارمزد این صندوق جهت کاهش هزینه و افزایش تمایل سرمایه گذاران خرد به بازار سرمایه،یک درصد در نظر گرفته شده است.

جمالی به موسسین این صندوق اشاره کرد و افزود: شرکت سبدگردان آسمان با 85 درصد و شرکت تامین سرمایه آرمان با 10 درصد و اشخاص حقیقی با پنج درصد از موسسان این صندوق قابل معامله هستند.

به گفته مدیر عامل تامین سرمایه آرمان، یک میلیون از واحدهای سرمایه‌گذاری ممتاز صندوق آسمان آرمانی سهام پیش از این توسط موسسان آن خریداری شده و 49 میلیون واحد آن به مبلغ اسمی هر واحد 10 هزار ریال از روز سه‌شنبه از طریق شبکه کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران قابل پذیره‌نویسی خواهد بود.

مدیر عامل تامین سرمایه آرمان از پذیره نویسی سه صندوق قابل معامله تا پایان سال خبر داد و عنوان کرد:طبق برنامه صندوق قابل معامله آرمان توسعه سپهر با مشارکت تامین سرمایه سپهر، صندوق آرمان توسعه با مشارکت کارگزاری بانک توسعه و صندوق قابل معامله آرمان رفاه توسط کارگزاری بانک رفاه تا پایان سال پذیره نویسی می ‌شود.

جمالی با اشاره به اینکه افراد در صورت تمایل به کسب بازدهی بالاتر از نرخ سود بانکی همراه با پذیرش ریسک از مخاطبان صندوق سرمایه گذاری مشترک یا ETF ها هستند،اظهار کرد: از سال 86 و همزمان با تصویب قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی، صندوق سرمایه گذاری مشترک در ایران شکل گرفت و در حال حاضر 100 صندوق سرمایه گذاری در حال فعالیت است.

وی با بیان به اینکه در حال حاضر صندوق های سرمایه گذاری در سهام، صندوق های مختلط و صندوق‌ های ثابت و انواع صندوق ‌های قابل معامله در حال شکل گیری است، به جزییات صندوق ها اشاره کرد و گفت: مهم ترین مزایای صندوق ها این است که افرادی که در آن سرمایه ‌گذاری می‌ کنند از پتانسیل مدیران صندوق بهره مند شده و ضامن نقدشوندگی و بازارگردان دارند.

وی با بیان اینکه NAV در صندوق های سرمایه گذاری محاسبه می شود، عنوان کرد: محاسبه NAV در صندوق عادی به صورت روزانه بوده ولی در صندوق های قابل معامله ، NAVدر لحظه محاسبه شده و به بازار اعلام می شود.

جمالی گفت:همچنین در صندوق های متداول، کارمزد جریمه و ابطال زود هنگام وجود دارد که در صندوق های قابل معامله نرخ جریمه وجود نداشته و محدودیت حداقل سرمایه نیز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مهم ترین مزیت صندوق تیم تخصصی است که صندوق را هدایت می کند، عنوان کرد:شرکت سبدگردانی آسمان در دوره 2 ساله فعالیت 2 صندوق آسمان یکم و آسمان خاورمیانه را در بازار سرمایه مدیریت می کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24